Byggahus.se

Färg på färdigmålade lister

1. D
    Medlem Nivå 1
    Hej,

Har målat tak och väggar i råvitt och skulle nu vilja ha tak och golvlister i samma färg.
    letar man runt så verkar alla färdigmålade lister vara i den gulvita 0502Y (Stockholmsvit / Antikvit)

Nån som vet om någon säljer helvita lister?

Mvh

Dan

2. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Jag brukar köpa omålade eller måla om dom lister som finns i den nyans jag ska ha.

3. D
    Medlem Nivå 1
    Jo det är ju ett alternativ men skulle gärna slippa mer målning om det går..

4. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Ska du inte ha listerna inmålade?

5. D
    Medlem Nivå 1
    Inmålade? Du menar fortsätta med väggfärgen också på lister? Är ju en tanke för taklisterna men svårare väl med golvlisten?

6. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Är det samma färg på tak och vägg skulle jag ha samma färg på tak och golvlister.
    Hur tänkte du göra med golvlisterna?

7. D
    Medlem Nivå 1
    Finns en liten liten brytning mot grått på väggen så tror jag kan måla taklisterna antingen med tak eller väggfärg utan att det ser konstigt ut. Planen var att köpa färdigmålade golvlister men ska ändå måla brunbetsade fönster vita i samma rum så kanske enklast köra på omålade lister och sen måla i samma som fönstren.

8. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Normalt sett så har man taklisten målad i takfärgen och golvsockeln i samma färg som foder runt dörrar och fönster.

9. D
    Medlem Nivå 1
    Då känns det som jag har en lösning! Tack för alla svar :)

10. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Varsågod, lägg gärna upp några bilder på slutresultatet :)

11. V
    Medlem · Nivå 12
    Snyggast är väl ändå om man har foder i samma färg som dörren/fönstret.
    Allt fler bygghandlare lagerför lister i 0500 nuförtiden.