Hej!
Vi bygger hus och har valt en vit spegellucka från Tibrokök med gammeldags handtag (vet ej vad de kallas) samt vit matt laminatbänkskiva. Vi gillar vitt väldigt mycket:) men förstår att vi måste bryta av med något, antingen färg på golv eller kaklet. Vi ska ha klinkergolv. Stilen på huset är New England, så helt stelt blir det inte i och med alla spröjs och mycket fönster.

Behöver Er hjälp med tips och råd!!! Det börjar dra ihop sig... Självklart är smaken olika men jag lyssnar gärna.

Gå till färghandlare och kolla och var öppen för allt (inte de stora byggvaruhusen som Bauhaus och K-rauta, de har inte lika roliga plattor). Jag hade bestämt mig för svarta granitplattor men sedan när jag och min sambo stod i affären och verkligen tittade på allt så slutade det med att vi köpte en mönstrad platta i svart och silver där det silvriga hade spegeleffekt. Såg också supersnygga röda mönstrade plattor som vi var nära att köpa. Och då har vi ändå båda två pratat om smaklösa puckon som köper mönstrade eller färgglada plattor som de lessnar på efter ett år. När man tänker i förväg och åker till Bauhaus och kollar och frågar på forum så fastnar man lätt i det vita, svarta eller gråa.

Tror förövrigt att lite randiga grå plattor skulle vara snyggt i ert kök, finns snygga på Beijers. Och se, där kom ju det gråa från mig också :)

Stavklinkers som ligger horisontellt i olika nyanser av svart/grått ger en jättefin brytning till bl.a. vitt och ljusare träslag.

/Steve

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.