TS har inte varit inne på forumet sedan i torsdags...

• Gilla
  • Ledsen
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Nissens
H hemix skrev:
Säker skog är ett koncept i branschen, inte arbetsmiljöverkets författning. Arbetsmiljöverket äger inte ens rätt att lagstifta, eller för den delen tillsyna, förhållanden som inte berör arbetsmarknaden.
Säker skog är en ekonomisk förening, inte ett koncept.

Självklart har de rätt att göra en kvalificerad tolkning av lagen och att publicera den tolkningen. Den är sannolikt bättre än någon tolkning i tråden. 😊

• Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
Nissens
G Guzzen1 skrev:
Om han inte äger en motorsåg så får han väl be någon som äger en att hjälpa honom. Hur svårt ska det vara?
Hur svårt kan det vara att läsa tråden? Ts har blivit erbjuden hjälp…

S Sernando skrev:
Skrattar åt inlägg som jag tycker är roliga...
Har många gånger noterat dina flin-emoji som väldigt felplacerade.
Fundera gärna på hur det uppfattas att skratta vettiga inlägg i "ansiktet".

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Självklart har de rätt att göra en kvalificerad tolkning av lagen och att publicera den tolkningen. Den är sannolikt bättre än någon tolkning i tråden. 😊
Nu är det ju så att Säker Skog gjort en partisk tolkning. @Rejäl tolkning av lagen är bättre då han inte har något känt ekonomiskt intresse av att sälja motorsågskörkort.

Har TS fått bort björken ännu?

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Säker skog säljer inga motorsågskörkort. Det är ett projekt som startades långt innan motorsågskörkort blev aktuellt.

Intressant att du tror mest på den som har minst kunskap i ämnet.

Redigerat:
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Säker skog säljer inga motorsågskörkort.
hade fel där ... men de är en intresseorganisation för de som gör det ... så fortfarande partinlaga ;)

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
hade fel där ... men de är en intresseorganisation för de som gör det ... så fortfarande partinlaga ;)
Nej, inte det heller. Det är en förening ägd av skogsägarföreningar och LRF för att öka säkerheten i skogen.

• Gilla
Sernando
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Nej, inte det heller. Det är en förening ägd av skogsägarföreningar och LRF för att öka säkerheten i skogen.
oavsett, så är säker skog en partinlaga som sagt, men du har rätt i att rätt ska vara rätt

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Säker skog vet ju inte heller, de tror det är så det ska tolkas.

Jag inväntar fortfarande någon form av bevis på att arbetsmiljölagen kickar in om man ber om hjälp...

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
TS har inte varit inne på forumet sedan i torsdags...
Hen har nog åkt iväg för att köpa en motorsåg....

• Haha
  • Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Hen har nog åkt iväg för att köpa en motorsåg....
Säker? Vi vet inte om TS är innestängd eller utestängd.
TS kanske har gått till närmaste bygglada för att köpa en såg iofs 🤔😉

• Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag inväntar fortfarande någon form av bevis på att arbetsmiljölagen kickar in om man ber om hjälp...
Gör inte det, det kommer nämligen aldrig ske.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Eftersom arbetsmiljöverket inte bryr sig vilka ord som används så kommer det som sagt aldrig att hända att det tas upp.

Det finns inget magiskt med orden "be om hjälp", jag kommer inte undan om jag ber grannen om hjälp att hugga ner träd åt mig.

M -MH- skrev:
Eftersom arbetsmiljöverket inte bryr sig vilka ord som används så kommer det som sagt aldrig att hända att det tas upp.

Det finns inget magiskt med orden "be om hjälp", jag kommer inte undan om jag ber grannen om hjälp att hugga ner träd åt mig.
Har något att underbygga detta med eller är det bara din tolkning?

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.