119 787 läst · 717 svar
120k läst
717 svar
Fällt träd över servitutväg - vad göra?
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 579 inlägg
TS har inte varit inne på forumet sedan i torsdags...
Säker skog är en ekonomisk förening, inte ett koncept.H hemix skrev:
Självklart har de rätt att göra en kvalificerad tolkning av lagen och att publicera den tolkningen. Den är sannolikt bättre än någon tolkning i tråden. 😊
Nu är det ju så att Säker Skog gjort en partisk tolkning. @Rejäl tolkning av lagen är bättre då han inte har något känt ekonomiskt intresse av att sälja motorsågskörkort.Nissens skrev:
Har TS fått bort björken ännu?
Säker skog säljer inga motorsågskörkort. Det är ett projekt som startades långt innan motorsågskörkort blev aktuellt.
Intressant att du tror mest på den som har minst kunskap i ämnet.
Intressant att du tror mest på den som har minst kunskap i ämnet.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 579 inlägg
Säker skog vet ju inte heller, de tror det är så det ska tolkas.
Jag inväntar fortfarande någon form av bevis på att arbetsmiljölagen kickar in om man ber om hjälp...
Jag inväntar fortfarande någon form av bevis på att arbetsmiljölagen kickar in om man ber om hjälp...
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 579 inlägg
Eftersom arbetsmiljöverket inte bryr sig vilka ord som används så kommer det som sagt aldrig att hända att det tas upp.
Det finns inget magiskt med orden "be om hjälp", jag kommer inte undan om jag ber grannen om hjälp att hugga ner träd åt mig.
Det finns inget magiskt med orden "be om hjälp", jag kommer inte undan om jag ber grannen om hjälp att hugga ner träd åt mig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 579 inlägg
Har något att underbygga detta med eller är det bara din tolkning?M -MH- skrev: