Hur tusan gör man en fackmannamässig installation av en sån här power supply i ett teknikrum?
Som synes så ansluter man 230V i skruvplintarna, samtidigt som PSU:n är passivt kyld och saknar hölje ovanför skruvplintarna. Den passiva kylningen gör att man inte kan stoppa den i en kapsling hur som helst.
Tanken är att ha den för att driva 12V fordonslampor som jag tänkte montera under takfoten, eftersom jag inte hittar några andra små, snygga ljusstarka lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som synes så ansluter man 230V i skruvplintarna, samtidigt som PSU:n är passivt kyld och saknar hölje ovanför skruvplintarna. Den passiva kylningen gör att man inte kan stoppa den i en kapsling hur som helst.
Tanken är att ha den för att driva 12V fordonslampor som jag tänkte montera under takfoten, eftersom jag inte hittar några andra små, snygga ljusstarka lampor.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Knäck till en bit makrolon just över anslutningarna.
De få jag använt har haft en plastlist över skruvarna.
Eller gör som jag gjorde på den senaste jag installerade, stoppade in änden i en plastbox.
Protte
De få jag använt har haft en plastlist över skruvarna.
Eller gör som jag gjorde på den senaste jag installerade, stoppade in änden i en plastbox.
Protte
Är det där en CE märkt pryl eller är den importerad från Kina? Vet att det finns såna som får anslutas på nätet som är CE märkta men dom brukar ha ett skydd på sig. Avsedda att sitta i maskiner och apparatskåp på din-skena.
Det står att den är CE-märkt men det där verkar vara "China Export"-varianten, det finns dock mängder av liknande aggeregat på aliexpress som verkar ha korrekt CE-märkning.
Det bästa lösning jag kommit på är att köpa en "waterproof" transformator, då får man inkapslingen. Här har vi ett exempel på en inkapslad variant. Kostar dock 3-4 ggr så mycket men det kan det ju vara värt för att slippa få barnen elektrifierade.
Det bästa lösning jag kommit på är att köpa en "waterproof" transformator, då får man inkapslingen. Här har vi ett exempel på en inkapslad variant. Kostar dock 3-4 ggr så mycket men det kan det ju vara värt för att slippa få barnen elektrifierade.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Känns installationen fackmannamässig? Eller är den acceptabel?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Visonic Powermaster avinstallation.
Villalarm & Hemautomation -
Ser installationen fackmannamässig ut?
El -
Betala för installation av Powermax-larm
Teknik -
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Villalarm & Hemautomation