3 047 läst · 22 svar
3k läst
22 svar
Få unga vuxna betalar för att bo kvar hemma
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Samhället utvecklas och folk får det bättre, och det förekommer mycket hemskheter i världen...eländes elände i mellersta eländes elände ...ja.stefancrs skrev:
Men bara för att folk har det hemskt i andra länder så behöver vi inte försätta oss i en situation som gör det lika hemskt Sverige tycker jag
Det var heller inte min poäng. Jag tänkte snarare att bara för att vi i Sverige har tagit avstånd från att bo tillsammans med familjen (utöver egen partner och barn) så behöver man kanske inte tycka det är helt obegripligt att någon annan inte lika kraftigt tar avstånd från familjen.Hyltran från Veglemyren skrev:
Att vara "herre över sitt hem" kanske inte är det viktigaste i livet
Är det föräldrarna som vill slänga ut dom? Nä jag tror inte heller att många unga vuxna betalar för att bo kvar hemma, de betalar nog hellre för att få ett eget boende 
Det kan du ju påpeka för politikerna som försatt oss i den här situationen.Hyltran från Veglemyren skrev:
Om man nu bor i en storstad där en etta kostar två miljoner och det är 10-15 års bostadskö till hyresrätter så är det förstås inte så lätt för barnen att bara flytta. Dessutom är det vanligt med otrygga visstidsanställningar och man får varken lån eller hyresrätt om man inte har fast anställning.
Det är absolut inget fel på dagens ungdom,utan det är fel på föräldrarna som inte vet ett jävla jotta om hur man uppfostrar barn.johd01 skrev:Jag ser inget fel i att man bor hemma gratis under perioder, så länge man gör något vettigt för de pengarna man sparar in på grund av föräldrarnas frikostighet. Exempelvis undviker csn-lån, sparar till kontantinsats etc. Men att hjälpa till hemma är ju en förutsättning oavsett, även om man betalar rejält med hyra kan man inte förvänta sig hotellservice.
Att lära barnen ekonomiskt förnuft kan man göra på andra sätt.
Men jag misstänker med tanke på hur dagens "ungdomar" är, att de flesta helt enkelt är bortskämda.
Det finns inget som heter bortskämt barn utan det heter misslyckade föräldrar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken typ av snöslunga ska jag skaffa?
Trädgård allmänt -
Varför låter min snöslunga som en elefant?
Trädgårdsmaskiner -
Granne vill stoppa tunga fordon på vår tillfartsväg
Juridik -
Hållfastighet regel till gunga
Byggmaterial & Byggteknik -
Erfarenhet tips på dränering norra Göteborg / Ale / Kungälv
Grund & Markarbeten