U
I InsidersUnited skrev:
Jag har klickat hem den här i pulverformat nu från Ebay, 1 påse till 15 liter vatten. Vem vet om det fungerar, men det är så billigt att det är värt att testa.

[bild]
15kg/L vatten, vart ska du få tag på vatten med den densiteten??

• Haha
  • Gilla
Lidd och 2 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
15kg/L vatten, vart ska du få tag på vatten med den densiteten??
Jag läser det som 15 Kg ELLER Liter (vilket är i stort sett samma sak bara mätt på olika sätt).

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Kelvingram är en väldigt udda enhet. Vad fick du den ifrån? Men att ha med en division i enheter är fullt normalt. Ett vanligt exempel är km/h. Det kan inte tolkas som ett eller.

Edit: Nu läste jag annonsen med den galna enheten. Det var nog så de menar ja.

Mats-S
I InsidersUnited skrev:
Jag har klickat hem den här i pulverformat nu från Ebay, 1 påse till 15 liter vatten. Vem vet om det fungerar, men det är så billigt att det är värt att testa.

[bild]
Klart intressant om det fungerar, billigare frakt och lättare förvaring :)

Har du någon länk till produkten?
Återkom gärna med resultatet när du testat det :)

EDIT: Hittade det: https://www.ebay.co.uk/itm/205420235509

Redigerat:
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
S
Man får mycket bättre effekt av glyfosat med de tillsatsämnen som finns i de stora välkända preparaten. Det är ofta tensider eller ämnen med liknande egenskaper. De är oftast svåra att göra till pulver och därför misstänker jag att ovan nämnda produkt inte har dessa tillsatser eller har tillsatser som inte är optimala.

Generellt tycker jag inte om att okunniga människor hanterar gifter som t.ex. glyfosat. Det är alltför få som läser på ordentligt innan användning.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Jag kanske ska blanda i lite diskmedel så det fäster bättre på bladen.

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Cykologen Cykologen skrev:
Jag har beställt från fruugo i pulverform. Funkat hur bra som helst. Och otroligt billigt, kostar en tiondel av att köpa en dunk Roundup när det fanns med glyfosat.
Skickat PM

N naikon skrev:
Någon som provat den här polska sidan?
[länk]
Funkade bra, fraktfri leverans som tog ca 7 vardagar. Först via polsk speditör GLS och sedan Schenker när väl i Sverige. Spårbart hela vägen.

Valde en 1L flaska av den starkare Dynamic 500 g/L, räknar nu på spädning, strax över 1% tror jag.

Vill tillägga att den naturligtvis bara är köpt som souvenir! 😇

• Gilla
naikon
  • Laddar…
H hfjn skrev:
Funkade bra, fraktfri leverans som tog ca 7 vardagar. Först via polsk speditör GLS och sedan Schenker när väl i Sverige. Spårbart hela vägen.

Valde en 1L flaska av den starkare Dynamic 500 g/L, räknar nu på spädning, strax över 1% tror jag.

Nice! Återkom gärna med om den funkar också 😁 Så lägger jag nog också en beställning

I InsidersUnited skrev:
Jag kanske ska blanda i lite diskmedel så det fäster bättre på bladen.
Nej, glyfosat är ett systemiskt preparat vilket är motsatsen till kontaktverkande bekämpningsmedel.

A Abies koreana skrev:
Nej, glyfosat är ett systemiskt preparat vilket är motsatsen till kontaktverkande bekämpningsmedel.
Vadå nej? Klart han ska använda surfaktanter med Glyfosat. Visst diskmedel är inte lika bra som en riktig "wetting agent" med betydligt bättre än ingenting.
Det står ju att han ska bespruta bladen, vilket är en transportör för systemiska växtskydd.

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
S
H hfjn skrev:

Spädningen är egentligen inte det styrande värdet. Spädningen beror på vilken utrustning du använder för att applicera giftet. Sikta på mellan 0,2 till 0,3 g/kvadratmeter.

H hfjn skrev:
Glyfosat är olagligt att importera, hantera, äga och använda om du inte har licens. Du kan alltså erkänna att du avser använda preparatet, utan att förvärra din juridiska situation speciellt mycket.

Innan du använder den så föreslår jag att du tar reda på hur. T.ex. här: https://bit.ly/parkslide

H hfjn skrev:

Du har inte hunnit testat den på något område än?

Jag kan inte reka att köpa över ebaylänken, medlet var billigt men tullavgiften var 300 kronor. Fungerar det så är det fortfarande billigt, men har inte testat ännu, har regnat för mycket.

S
M MikeB65 skrev:
Någon som beställt härifrån samt har erfarenhet av produkten?
Fick leveransen idag, så något har jag åtminstone fått Vit plastbehållare av Roundup 360 Plus, innehållande 1 liter herbicid med beskrivning och streckkod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MikeB65
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.