70 429 läst ·
114 svar
70k läst
114 svar
Få tag på Roundup / Glyfosat 2025
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 603 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 603 inlägg
Kelvingram är en väldigt udda enhet. Vad fick du den ifrån? Men att ha med en division i enheter är fullt normalt. Ett vanligt exempel är km/h. Det kan inte tolkas som ett eller.
Edit: Nu läste jag annonsen med den galna enheten. Det var nog så de menar ja.
Edit: Nu läste jag annonsen med den galna enheten. Det var nog så de menar ja.
Klart intressant om det fungerar, billigare frakt och lättare förvaringI InsidersUnited skrev:
Har du någon länk till produkten?
Återkom gärna med resultatet när du testat det
EDIT: Hittade det: https://www.ebay.co.uk/itm/205420235509
Redigerat:
Man får mycket bättre effekt av glyfosat med de tillsatsämnen som finns i de stora välkända preparaten. Det är ofta tensider eller ämnen med liknande egenskaper. De är oftast svåra att göra till pulver och därför misstänker jag att ovan nämnda produkt inte har dessa tillsatser eller har tillsatser som inte är optimala.
Generellt tycker jag inte om att okunniga människor hanterar gifter som t.ex. glyfosat. Det är alltför få som läser på ordentligt innan användning.
Generellt tycker jag inte om att okunniga människor hanterar gifter som t.ex. glyfosat. Det är alltför få som läser på ordentligt innan användning.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Jag kanske ska blanda i lite diskmedel så det fäster bättre på bladen.
Funkade bra, fraktfri leverans som tog ca 7 vardagar. Först via polsk speditör GLS och sedan Schenker när väl i Sverige. Spårbart hela vägen.N naikon skrev:
Valde en 1L flaska av den starkare Dynamic 500 g/L, räknar nu på spädning, strax över 1% tror jag.
Vill tillägga att den naturligtvis bara är köpt som souvenir! 😇
Nice! Återkom gärna med om den funkar också 😁 Så lägger jag nog också en beställningH hfjn skrev:Funkade bra, fraktfri leverans som tog ca 7 vardagar. Först via polsk speditör GLS och sedan Schenker när väl i Sverige. Spårbart hela vägen.
Valde en 1L flaska av den starkare Dynamic 500 g/L, räknar nu på spädning, strax över 1% tror jag.
Vadå nej? Klart han ska använda surfaktanter med Glyfosat. Visst diskmedel är inte lika bra som en riktig "wetting agent" med betydligt bättre än ingenting.A Abies koreana skrev:
Det står ju att han ska bespruta bladen, vilket är en transportör för systemiska växtskydd.
Spädningen är egentligen inte det styrande värdet. Spädningen beror på vilken utrustning du använder för att applicera giftet. Sikta på mellan 0,2 till 0,3 g/kvadratmeter.H hfjn skrev:
Glyfosat är olagligt att importera, hantera, äga och använda om du inte har licens. Du kan alltså erkänna att du avser använda preparatet, utan att förvärra din juridiska situation speciellt mycket.H hfjn skrev:
Innan du använder den så föreslår jag att du tar reda på hur. T.ex. här: https://bit.ly/parkslide
Du har inte hunnit testat den på något område än?H hfjn skrev:Funkade bra, fraktfri leverans som tog ca 7 vardagar. Först via polsk speditör GLS och sedan Schenker när väl i Sverige. Spårbart hela vägen.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Jag kan inte reka att köpa över ebaylänken, medlet var billigt men tullavgiften var 300 kronor. Fungerar det så är det fortfarande billigt, men har inte testat ännu, har regnat för mycket.