Ja som rubriken säger..var kan man få tag i en tank till en SACHS Dolmar 115? Har provat med ett par försäljare men de har svårt att lösa detta. SÅgen är felfrii övrigt och en kanonsåg så jag vill ha den kvar, men röret till bränsleledningen har gått sönder och det behövs således en ny tank...

Har någon tips på var jag kan hitta en tank till en sådan såg eller om någon har en trasig sådan såg liggande som jag kan köpa tanken av vore jag tacksam.Alla tips mottages med tacksamhet :-)

Kanske att tanken går att reparera?

Om tanken är i plåt kan det kan gå att löda. Är den i plast (pvc) så kan det gå hjälpligt att limma, t.ex med vissa epoxilim.

tanken är av plast och det har limmats ett flertal ggr men håller inte tyvärr. Orkr inte hålla på mer så det känns som jag skulle fixa en ny tank istället men det var som sagt inte så lätt det heller *skrattar*

Du kan ju alltid plasta en ny tank i epoxi/väv då... Men det är bra mycket mer jobb än att bara köpa en ersättningstank om man nu kan hitta någon sådan.

plasta har jag gjort ofta ( bilbyggare) så det kanske är en ide.. :-) Kan jag nästan göra bara för att det vore lite skoj att prova!! Fast som du säger..mycket jobb att göra en plugg och allt för att få det bra..Nej kanske är bäst med en ny tank eller ny såg trots allt :-)

Vet ej vart du bor, men det finns många som seriöst samlar på sågar...och har högar med delar liggandes

skall se vad jag kan hitta..nånstans borde det väl finnas en passande tank :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.