Vi har en "hög" med solida träluckor av okänd IKEA modell som ska målas i hederlig "gammelkulör" till vårt ombyggda kök.
Tyvärr behöver vi ett par till för att få till vår lösning.
Någon som vet om det går att köpa nya luckor av utgångna modeller på IKEA?
Och är det någon som känner igen vilken sort det är?
Tyvärr behöver vi ett par till för att få till vår lösning.
Någon som vet om det går att köpa nya luckor av utgångna modeller på IKEA?
Och är det någon som känner igen vilken sort det är?
Om inte IKEA säljer dessa, så skulle jag prova ett lokalt snickeri.
Svaret är väldigt enkelt, men ändå två.annjo skrev:
Vi vill ha ett kök i Sundbornstilen.
http://www.canadakoket.com/sundborn/img/interakt/vanilj_1.jpg
Dock inte vanilj, utan den klassiska lindblomsgröna.
Men tyvärr så kostar originalet ohyggligt mycket mer än det smakar. Övriga fabrikat når inte ända fram och går också bort.
En annan anledning till att nya kök går bort är att vi efter åtskilliga resor och besök i butiker insett att alla fabriksmålade luckor är totalt livlösa om man jämnför med ett handmålat kök.
Det var väldigt vad den här tråden spretar iväg åt olika håll!
Det fanns en lucka som hette "plugg" ett tag, kanske det kan vara den?
Vi ska f.ö. göra precis som ni, IKEA-kök med massiva luckor, som vi målar för hand. Tror det kommer att bli kanon, särskilt med tanke på priset.
Det fanns en lucka som hette "plugg" ett tag, kanske det kan vara den?
Vi ska f.ö. göra precis som ni, IKEA-kök med massiva luckor, som vi målar för hand. Tror det kommer att bli kanon, särskilt med tanke på priset.
Ja det blir hur bra som helst, jag har provmålat två av luckornaSara_B skrev:
i vanilj resp, lindblomsgrönt och det blev väldigt bra.
Det enkla "gammeldags" utseendet och en varm yta, precis som vi vill.
Kombinerar man detta med en del egna snickerier som detaljlister osv så kan man få ett väldigt vackert och levande kök för en trevlig peng.
Samtidigt får man tillfredställelsen av att ha gjort något själv.
Luckor räknas inte som reservdelar! Så 10år stämmer inte kan jag säga! Jag kollade med kompisen som är chef där och det är max 2år från den utgått som man kan beställa mer. Aldrig längre. Vissa specialare har dom inte ens i 2 år efter.Men det är bara sådana som dom inte har i sitt vanliga sortiment.plf66 skrev: