Byggahus.se
Hej,
Tänkte överraska lite bus eller godis barn under halloween med ett skelett som rör på sig och låter.
Det drivs på 3 AA batterier och aktiveras antingen via högre ljud (klapp) eller via en enkel fjädrande tryckknapp (sitter på en lite längre 2-polig kabel).

Det skulle vara kul att automatisera aktiveringen så att den görs när någon går förbi. Det fick mig att börja fundera på att hitta ett sätt att få en rörelsevakt/sensor att agera tryckknapp för att överaska gäster på väg upp mot ingången.

Tänker att det behöver vara en typ av rörelsevakt som drivs via en separat strömförsörjning men som endast sluter kretsen (precis som om man trycker på den fjädrande knappen) utan att tillföra ström till den kretsen

Någon som har erfarenheter eller tips hur detta kan göras på ett säkert och bra sätt?

B
Finns 12v rörelsevakt för småpengar, jag tänker att en sådan enkelt kan användas tillsammans med ett litet relä. Finns på ebay amazon och aliexpress. Kanske kan hitta nån sådan i svenska butiker också.

• Gilla
Björn B
  • Laddar…
Hur nyckelfärdigt vill du ha det?

A Alexn72 skrev:
Hur nyckelfärdigt vill du ha det?
Behöver inte vara nyckelfärdigt. Alltid kul med ett litet projekt.

B BSOD skrev:
Finns 12v rörelsevakt för småpengar, jag tänker att en sådan enkelt kan användas tillsammans med ett litet relä. Finns på ebay amazon och aliexpress. Kanske kan hitta nån sådan i svenska butiker också.
B BSOD skrev:
Tack för tipsen. Gick på rörelsevakt och relä. Blev en bra grund. Får finjusteras med fler detaljer under veckan. :)

• Gilla
Mdextler och 2 till
  • Laddar…
Det blev ju klockrent:cool:

Perfekt!
Själv är jag inte händig så det blir det vanliga.
Svart cape, screem mask och riktig motorsåg som startas när de öppnar grinden

• Haha
  • Gilla
Beje.B och 2 till
  • Laddar…
B
john68 john68 skrev:
Perfekt!
Själv är jag inte händig så det blir det vanliga.
Svart cape, screem mask och riktig motorsåg som startas när de öppnar grinden
Glöm inte arbetsmiljön bara!
En illustrerad jämförelse av fel och rätt lyftteknik med knäna respektive ryggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Alexn72 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.