Tidigare stod det ett solur på en sten i trädgården, tidigare ägare tog med sig det men efterlämnade pinnen det satt på. Då vi har två lösspringande hundar som har en förmåga att skada sig på allting skulle vi gärna inte ha denna pinnen uppstickandes. Vill inte direkt själv sparka i den heller, men jag springer åtminstone inte i 70km/h när det väl händer. För stunden har vi en plastlåda ståendes över den, inte det vackraste
Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det, verktygparken innehåller inget jag i min fantasi kan komma nånvart med, men ursäkt att köpa verktyg är väl halva anledningen att ha hus eller? Jag frågar dock hellre och köper en sak än låter min bristande fantasi flöda och köper tio saker. Tång och baksidan på en hammare gick som förväntat inte speciellt bra
Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det, verktygparken innehåller inget jag i min fantasi kan komma nånvart med, men ursäkt att köpa verktyg är väl halva anledningen att ha hus eller? Jag frågar dock hellre och köper en sak än låter min bristande fantasi flöda och köper tio saker. Tång och baksidan på en hammare gick som förväntat inte speciellt bra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
Det tar ju inte många sekunder att karva av den med en bågfil heller......Då slipper man dra el, det sprutar inga gnistor och det låter inget. Går åt lite kalorier också.
Kallar du mig fet?S Stefan1972 skrev:
Nej men det har du ju faktiskt rätt i. Dock mindre skam i att erkänna att man inte äger en vinkelslip än en bågfil kanske.
En sliten gammal expander bör du kunna dra ur, lägg brickor och dra åt o sen fyller du med brickor eller en hylsa som expandern går genom så går det inte lika många brickor.
Dom brukar komma ut utan större problem, skiter det sig så kapar du den och sler ner resten med slägga och don
Dom brukar komma ut utan större problem, skiter det sig så kapar du den och sler ner resten med slägga och don
En expander är ju bara att hamra ner i borrhålet.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Med expander brukar man ju slå hårt som fan med slägga åt 2 håll fram och tillbaka, lagom tills man börjar bli förbannad och svettig så går den av
Jag håller med @Fjojtmehmet det är nog det enklaste sättet, om man inte kan slå ner den djupare.
För en hammare äger du väl i alla fall
För en hammare äger du väl i alla fall
Som @Fjojtmehmet skriver brukar jag göra. Vicka av den med en hammare.