Hej!
Har ett otroligt fult tak med någon typ av gipsplatta och undrar - vad kan man göra åt det för att få ett slätt tak?
Jag har kollat runt en del men hittar ingen metod som verkar ”fungera” och ge ett bra resultat.
Är egentligen öppen för många olika alternativ - tom. träpanel är finare än detta men helst av allt vill jag få ett vanligt slätt tak. Vad jag kan läsa mig till verkar det inte fungera superbra att spackla taket även vid användning av diverse vävar eller liknande.
Tack på förhand!
Har ett otroligt fult tak med någon typ av gipsplatta och undrar - vad kan man göra åt det för att få ett slätt tak?
Jag har kollat runt en del men hittar ingen metod som verkar ”fungera” och ge ett bra resultat.
Är egentligen öppen för många olika alternativ - tom. träpanel är finare än detta men helst av allt vill jag få ett vanligt slätt tak. Vad jag kan läsa mig till verkar det inte fungera superbra att spackla taket även vid användning av diverse vävar eller liknande.
Tack på förhand!
Den där typen av gipsskivor är inte tänkta att spacklas. Ska man ha ett slätt tak får man ta vanliga gipsskivor som man kan spackla.
Du skulle kunna skruva upp nya skivor på dom befintliga och sen ta in en målare som spacklar och målar.
Du skulle kunna skruva upp nya skivor på dom befintliga och sen ta in en målare som spacklar och målar.

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 752 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 752 inlägg
Har själv just provat ett trätak som jag köpte på Optimera, Det heter "Premiuceiling". Resultatet blev ett helt slätt tak, utan att jag behövde spackla.Otroligt nöjd!I Isabelleros skrev:Hej!
Tack på förhand!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Restaurering av innertak i betong (limfärgsh*lvete)
Färg, Måla & Tapetsera -
Mörkfärgat innertak
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur fästa råspont i innertak?
Byggmaterial & Byggteknik -
Innertak av målad treetex: Hur får man det slätt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Innertak av Ankarboard - Hur få det slätt?
Tak & Vind