Hallå!

Vi är i full rulle med att fräscha upp vår trappa och har nyligen ryckt bort den vidriga gamla heltäckningsmattan.

Dock uppstod ett problem efter detta och det var att tejpen de använt för att fästa mattan inte följde med utan sitter kvar på trät :(

Har testat med spackel men utan framgång, även använt en ångmaskin med tanken att den skulle luckra upp limmet lite men kontentan var att det blev ett riktigt segt klet som även det var jobbigt att få bort.

Så min fråga är om det är någon som har något bra tips på hur man får bort gammal dubbelhäftande tejp och dess tillhörande lim.

MVH

Limlösare?
1182-4-3m08984limlsare.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
1
  • Laddar…
Funkar det igenom tejpen med tro? Har testat med bräkleen och det hjälpte lite men inte så mycket som jag velat :/

Prova med lacknafta, på jobbet har vi något rengöringsmedel som heter nafta01, det är jättebra till dekalernas klister. Jag vet inte om lacknafta funkar lika bra. Provat med thinner men då blir det bara ett segt snorslem som kletar sej

Nån form av limborttagare brukar fungera, dock kan limmet dragit ner i porerna och då får man ta det sista på mekanisk väg. Alltså sickla eller slipa.

Rekommenderar Herdins penseltvätt (för akryl o oljefärger)! Mycket effektivt för att ta bort dubbelhäftande tejp och svåra limfläckar och är skonsamt också! Lägg på och låt verka en stund, sen bara att skrapa bort!

A
Stefan N Stefan N skrev:
Limlösare?
[bild]
Tack det har jag ännu inte provat.
Provat med aceton, bensin, lacknafta + olika snälla lösningsmedel, såpa, disk medel, suddgummi.
Torr gnugga med tummen fungerar bäst.
Lister på en bil 1998 som renoveras.
Tack för tips Stefan.

Lilla selma
Vanlig matolja tycker jag är bäst.

• Gilla
vitt_prio143
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.