Förra ägaren var inte så noga vid fasadmålning. Förutom att spillt rött på vitt och vitt på rött så finns det gott om droppar och utdragna stänk på dropplåtar, takpannor, hängrännor etc.
Jag har delvis lyckats skrapa bort lite större droppar med naglar och rakblad. Och på vissa ställen har jag bara duttat över med en pensel. Men de värsta ställena är t ex när man smetat ut ett spill.
Finns det någon form av färgborttagningsmedel som tar bort det utan att förstöra resten av t ex hängrännan?
Finns det någon svart typ takpannefärg som man kan måla över stänk med? Alt får jag byta pannor
Och slutligen, vi har ett svart droppbleck som är extremt nerkladdat. Borde gå att måla med en svart metallfärg?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har delvis lyckats skrapa bort lite större droppar med naglar och rakblad. Och på vissa ställen har jag bara duttat över med en pensel. Men de värsta ställena är t ex när man smetat ut ett spill.
Finns det någon form av färgborttagningsmedel som tar bort det utan att förstöra resten av t ex hängrännan?
Finns det någon svart typ takpannefärg som man kan måla över stänk med? Alt får jag byta pannor
Och slutligen, vi har ett svart droppbleck som är extremt nerkladdat. Borde gå att måla med en svart metallfärg?
Redigerat:
Besserwisser
· östergötland
· 2 667 inlägg
Vad är det för typ av färg som är kladdat med? Risken är väl att man även får bort den färgen som ska vara kvar om man börjar med massa medel..
Ja det finns takpannefärg,men det kommer bli en annan nyans...
Skrapa plåten och måla med plåtfärg
Ja det finns takpannefärg,men det kommer bli en annan nyans...
Skrapa plåten och måla med plåtfärg
Ja är det jag är rädd för. Färgen i fråga är fasadfärg, demidekk ultimate.plåtrickard skrev:
Nog omöjligt att få bort färgen utan för mycket skada.B blork skrev:
Ska jag bara tvätta och måla med svart plåtfärg? Eller kommer det se dumt ut? Någon som vet vilken färgkod denna typ av plåt brukar ha? Glansgrad?
Redigerat:
Klicka här för att svara