Byggahus.se

Extra fjärr till Crawford port

15k läst  14 svar

1. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7
    Fick och installerade min Crwaford port i helgen. Fungerar klockrent! Någon som vet vad en EXTRA fjärr till porten kostar att köpa?

2. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7

Re: Extra fjärr till Crawford port

Nej, hade ett "proffs" som hjälpte mig med det. Var värt varenda öre (1800 kr). Porten är ju ganska viktig att den går bekymmersfritt upp och ner.
    Ingen som har ett pris på en extra fjärr?

3. R
    Medlem Nivå 1

Varför ringer du inte den du köpte porten av, han vet bäst/exakt pris? Jag har också kontaktat de företag jag köpt av och har för mig att de kostar ca 300 - 400kr.//R

4. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7

Crawford lämnar inte ut riktpriser till privatpersoner och min säljare har semester from idag och 2 veckor framåt. Därav min fråga här på forumet.

5. P
    Medlem Nivå 3

Montage av port fixar ni själva!
    Tar lite tid, men om ni följer montageanvisningarna så är det inte mycket svårare än att bygga en legomodell!
    Första porten tog 3-4 timmar för mej och svärgubben, andra porten satt uppe efter 1,5 timme utan svärgubbe :).  (Crawford)
    /Pake

6. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7

Har nu köpt och fått min nya fjärr till min Crawford Ultra. Men hur i h-vete programerar jag den för att fungera med min port??? Ingen medföljande manual och inget i huvudmanualen som följde med porten (inget som jag hittar i alla fall, möjligt att just det pappret följde med till tippen med all annan bröte).

Någon som vet hur jag aktiverar den?

7. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7

392 kr (exkl moms)

Du kan inte dra dig till minnes lite mer om den där stifthistorien? Var det något som följde med eller fick du skaffa detta vid sidan om?

8. saturnus
    Medlem Nivå 11

Green Turtle, om det är en Car in port du har, så förstår jag att du behöver något i smygen som inte växer ut, då car in porten går ut i smygen.
    Jag har själv car in porten i nuvarande bostaden, och den har kasat emot plåten i smygen för att den buktar ut lite. Annars gillar jag car in bättre än de båda takskjutportar jag monterat i nya garaget. I övrigt är car in porten mycket lätt att montera, om man jämför med en takskjutport.

Ps. hur ser det ut nu då, får vi se foto på port o garaget.

9. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7

Det jag har är en Crafdord g30, Car in eller vet jag inte. Den glider upp och ner på insidan (precis som på dina bilder).

Än så länge så har jag inte hunnit sätta upp någon smyg eller foder runt porten. Men så fort jag fått upp det så lägger jag upp en bild :p

10. matt
    Medlem Nivå 1

Varför inte gå in på Crawfords hemsida, där finns manualer att ladda ner.
    www.crawfordgarageportar.se
    MVH Pelle

11. matt
    Medlem Nivå 1

Varför inte gå in på Crawfords hemsida, där finns manualer att ladda ner.
    www.crawfordgarageportar.se
    MVH Pelle

12. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7

Om det vore så enkelt Pelle hade jag gjort det för länge sedan. Står ingenting i deras manualer om hur man lägger till en extra sändare.
    Skall ringa till Crawford idag, för i torsdags och fredags var hela företaget på kurs.

13. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7

.: Uppdatering :.
    Har nu varit i kontakt med Crawford om hur jag programmerar den extra fjärren:
    * på baksidan, ovanför knapp nr 2 från vänster sida, sitter det en dold knapp som man ska trycka in (då lyser en röd lysdiod ovanför knapp 3)
    * när denna röda lysdiod lyser har man 12 sek på sig att trycka in valfri knapp på den nya fjärren för att aktivera den.
    * Klart!

Easy, peasy (skall testa ikväll när jag är hemma). Och detta har jag INTE sett någon instruktion om i manualen.

14. matt
    Medlem Nivå 1

Bra att du fick reda på det, hoppas det funkade :) Men det står faktiskt i manualen för portautomatiken sidan 69 under "Programering av handsändare" omdet är ngn annan som letar.
    MVH Pelle

15. GreenTurtle
    Medlem Nivå 7

Stämmer, I stand corrected!
    Hur eller hur, det fungerade klockrent i alla fall.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka