Kan själv!
· Trelleborg
· 16 298 inlägg
Tjoho!
Har en lucka på ca 20cm mellan en garderob och en vägg där jag tänkt sätta en utdragbart skåp. För att kunna komma åt sakerna längst in behöver det vara snudd på fullutdrag (60cm).
Jag har skissat på att svetsa en lösning själv, men funderar om någon har sett en färdig lösning som kan vara användbar?
Har en lucka på ca 20cm mellan en garderob och en vägg där jag tänkt sätta en utdragbart skåp. För att kunna komma åt sakerna längst in behöver det vara snudd på fullutdrag (60cm).
Jag har skissat på att svetsa en lösning själv, men funderar om någon har sett en färdig lösning som kan vara användbar?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 298 inlägg
Efter att ha sökt lite till hittade jag att beslagsbutiken både har teleskopskenor och det jag egentligen behöver som är kulissutdrag.
Prislappen var inte lika rolig att hitta dessvärre =/
Prislappen var inte lika rolig att hitta dessvärre =/
Bygga något av Ikea-skåp?
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09164879/
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09164879/
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 298 inlägg
Jag funderade på det men de ser rätt klena ut.
Ska ställa motsvarande en Billy på den, och sedan en del prylar som snabbt kan väga lite.
Ska ställa motsvarande en Billy på den, och sedan en del prylar som snabbt kan väga lite.
Jo, Max 12 kg räcker inte till mycket...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 298 inlägg
Finns det någon särskild anledning till att inte ha hjul under? Då kommer du ner rejält i belastning på beslagen och kan använda nästan vad som helst som ren styrskena.
Idén är för övrigt suverän och det var nära att det blev utdragbara skafferier i vårt kök men till sist blev det en annan lösning.
Idén är för övrigt suverän och det var nära att det blev utdragbara skafferier i vårt kök men till sist blev det en annan lösning.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 298 inlägg
@rävlyan så roligt ska vi nog inte ha det, men förankra bakkanten i en vägg finns med i planen.
@Lutte funderade som sagt på att svetsa ihop något själv, men det känns som att det kan ta ett tag att anskaffa material och lära sig svetsa snyggt nog. Vad innebär en vkr ram förresten?
@tommib helt klart enklast lösning med hjul, men jag har golvlist i vägen, och det är risk för att golvet slits där hjulen går. Detta känns som en tekniskt rolig lösning
Tanken just nu är att använda dubbla vanliga teleskopskenor å 90kg
Borde vara tillräckligt.
@Lutte funderade som sagt på att svetsa ihop något själv, men det känns som att det kan ta ett tag att anskaffa material och lära sig svetsa snyggt nog. Vad innebär en vkr ram förresten?
@tommib helt klart enklast lösning med hjul, men jag har golvlist i vägen, och det är risk för att golvet slits där hjulen går. Detta känns som en tekniskt rolig lösning
Tanken just nu är att använda dubbla vanliga teleskopskenor å 90kg
Borde vara tillräckligt.
VKR är en typ av stålrör.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 298 inlägg
Ah, tyckte jag kände igen det!
Hade varit ett roligt projekt att svetsa
Hade varit ett roligt projekt att svetsa