Byggahus.se

Estländska hustillverkare

1. N
    Medlem · Dalarna · 765 inlägg

Nygge72

Medlem
    Med risk att vara tjatig, men önskar gärna få in förslag på bolag som bygger prefab-hus ifrån Estland och erfarenheter ifrån egna byggen, både positiva och mindre lyckade. Går bra att både skriva i tråd så väl som att skicka PM om man vill.

Vill undersöka denna del av möjlighet till bygge

2. H
    Moderator · Stockholm · 43 203 inlägg

hempularen

Moderator
    Jag tror att det skiljer rätt mycket på "riktiga" hus eller komplementbyggnader, enklare sommarstugor. Vore nog bra om de sepcar vilken typ av hus du är ute efter.

3. N
    Medlem · Dalarna · 765 inlägg

Nygge72

Medlem
    Det jag är ute efter är ett premanentboende, men där jag endast köper stomme och montage till vädertätt, inkl takpannor och plåt och allt. Dvs de gör allt i yttervägg från panel till diffusionsspärren, medans jag sätter sista isolering+ OSB/Gipsskivor själv.

4. DixiePixie
    Medlem · 92 inlägg

DixiePixie

Medlem
    Har ingen erfarenhet från hustillverkare från Estland men vi köpte ett garage från en husfabrik från Litauen och kan verkligen rekommendera - bra kvalite, byggs enligt norsk /skandinavisk standard. Ångrar nu lite att vi inte köpte även huset därifrån. De levererar väggsektioner, monterar, gipsar/skivar invändigt. Takpannor köpte vi på plats(hade inte lönat sig att frakta) som deras snickare satte upp. De är vana att bygga i Norge/Sverige, använder kvalitets material. Prismässigt blir ju inte det jätte jättebilligt, men absolut prisvärt, man hamnar ca 20 % billigare i slutändan. Arbetskostnader blir ju så klart det man får billigare...

• Laddar…
  5. Vispen74
    Medlem · Stockholm · 318 inlägg

Vispen74

Medlem
    Företaget är?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.