Har lite utmaningar med rör som går på vägg i duschrum - behöver bygga in dom i en murad "trumma" som sen ska kaklas. Pga oklokt lagda rör vid golvgjutningen så kommer dom för nära väggen utan att jag lägger till det yttre Leca-blocket under brädan.

Vill försöka avleda ögat från "lådan" och fick förslaget att dels göra en liten bänk längst ner (ung som "mockat" i bilden med brädan) , och dels montera handdukstork utanpå boxen (om jag nu kommer våga skruva in i väggen efteråt :geek: när kaklet kommit dit - men med markringar i golv och tak + foton borde man klara det tänker jag).

sitter säkert många därute med kloka ideer kring detta.

Jag förutsätter jag bör mura? Sett en del användre våtrumsskivor osv. Kanske är enklare? Någon som har bra tips?

p.s. träreglar är från gammla bastu, och ska bort - men hjälper till att hålla grejor på plats för tillfället.

Byggplats inomhus, väggkonstruktion, isoleringsmaterial, rörledningar, verktyg på golvet, anvisningar, framtidig murverksposition markerad i orange.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen som har bra/dåliga erfarenheter från såna här problem? :)

jag är rädd för att "bygga bort" mig och göra något klumpigt och fult helt enkelt. kanske svårt förstå frågan utifrån bilden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.