Hej.
Har tre såna här ventilationsspjäll i min murstock, hade ingen ventilation i huset och fukt på ovanvåningen, rel 70% så fick köra avfuktare... Hittade dessa övermålade i murstocken efter ett tag, en var nästintill osynlig bakom all färg
…
Så nu har alla sovrum utom ett ventilation.
Nu är de iaf i drift igen och jag funderar om det finns något justerbart ersättningsspjäll / galler som är lite snyggare? Kanske som passar i den befintliga ramen?
Mvh Björn
Har tre såna här ventilationsspjäll i min murstock, hade ingen ventilation i huset och fukt på ovanvåningen, rel 70% så fick köra avfuktare... Hittade dessa övermålade i murstocken efter ett tag, en var nästintill osynlig bakom all färg
Så nu har alla sovrum utom ett ventilation.
Nu är de iaf i drift igen och jag funderar om det finns något justerbart ersättningsspjäll / galler som är lite snyggare? Kanske som passar i den befintliga ramen?
Mvh Björn
Redigerat:
Hej.Jonatan79 skrev:
Det funkar fin fint.. Drar lite här och var i huset då den är från 1910 (på det tankesättet som var då) så friskluft finns..
Fukt söker ju sig uppåt så fukten sjunk direkt jag öppnade ventilerna, ligger nu på 60% plus att värmen jämnades ut i hela huset inom en timme, tidigare var det två grader varmare på nedre plan..
Om jag tätar huset mer i framtiden så ska jag sätta in friskluftventiler också.
Bifogar data på bägge våningarna för skoj skull.
Så nu vill jag bara snygga till det lite
Klicka här för att svara