Det sitter ett antal halogenspottar i källaren som jag vill bli av med. De styrs av dimmerknapparna som är väldigt tröga att trycka in så jag vill i ett första steg byta till en vanlig strömbrytare. Har gjort det i ett annat rum men där dimmades en vanlig e27-lampa. I källaren sitter ju halogen-spottar som antagligen har någon transformator för att funka. Kan man ändå byta ut till en vanlig knapp, d.v.s. kan de hantera en icke-dimmad spänning?
Edit: att riva bort spottarna med transformatorer och kablar kommer jag inte göra själv, det får en elektriker göra någon gång i framtiden när vi bestämt hur belysningen ska vara istället.
Edit: att riva bort spottarna med transformatorer och kablar kommer jag inte göra själv, det får en elektriker göra någon gång i framtiden när vi bestämt hur belysningen ska vara istället.
Ännu bättre, men oavsett kan jag sätta dit en knapp tolkar jag det som. Bra, tack!
Edit: anledningen att jag trodde det var halogen var pga att det såg ut så i resten av huset där elektrikern redan rivit ut halogenspottar och transformatorer. Tänkte det var likadant här
Edit: anledningen att jag trodde det var halogen var pga att det såg ut så i resten av huset där elektrikern redan rivit ut halogenspottar och transformatorer. Tänkte det var likadant här
Klicka här för att svara