Ersättning för klinkerskada i nytt badrum

629 läst  7 svar

1. P
    Medlem Nivå 1
    Vi har anlitat ett företag som gjort vårt badrum, det blev färdig precis innan jul. Vi upptäckte att det finns en skada på en klinkersplatta i duschen. Det är en liten flisa som gått av men tyvärr sitter plattan på ett ställe så man kommer se skadan varje gång man duschar.

Vi ska ha besiktning av badrummet nästa vecka och vill ha råd om hur vi ska tänka. Badrummet kostar 270' så det känns tråkigt att bara acceptera skadan. Kan man be om ersättning (vad är rimligt isf?) eller ska man kräva att de åtgärdar det?

2. L
    Medlem · Nivå 9
    Usch va tråkigt. Det ser ju ut att skadan fanns där innan de fogade !? De hade ju alla möjligheter att knacka ner plattan då och byta ut den innan fixet brunnit färdigt helt o hållet !? Det hade varit ett relativt litet extrajobb jmf att reparera det nu.
    För 270' skulle inte jag acceptera sådana här fel. Högt upp, långt ned, OK . Men detta sitter ju som du säjer mitt i synfältet.
    Men värdet … vet inte.

3. J
    Hobbysnickare · Nivå 13
    Borde gå att lappa igen flisan så det syns mindre, kanske helt ok när allr kommer omkring. Försök få lagat och lite kompensation i plånkan.

4. B
    Medlem Nivå 1
    Är det fogat efter eller innan skadan? Svårt att se på bilden. Om skadan är ifylld med fog så är det slarvfel från deras sida. Du har inte kvar flisen eller att den ligger någonstans i badrummet?

5. P
    Medlem Nivå 1
    Det är fogat före skadan skulle jag tro då det inte finns någon fog alls i "hålet". Flisan finns inte kvar. De slutstädade badrummet efter man satt dit inredningen och torkade av alla väggar mm så antar att flisan kan försvunnit då om den skulle legat på golvet.
    Kan man acceptera att de enbart fyller i med fog tycker du? Känns inte så roligt med tanke på badrummets prislapp...

6. P
    Medlem Nivå 1
    Det verkar vara fogat först och att skadan ska ha skett efteråt för det finns ingen fog eller rester av fog där flisan satt. Det har ju varit både en snickare och en elektriker efter plattsättaren (från samma företag) så det är svårt att säga vem som orsakat skadan.

7. P
    Medlem Nivå 1
    Ja om företaget ger en ekonomisk kompensation kan man själv kanske lösa det så det blir lite snyggare men känner inte att det är ok att de sätter fog som åtgärd och ingen ersättning. Tyvärr verkar flisan vara borta..

8. J
    Hobbysnickare · Nivå 13
    Jag förstår er. Hoppas firman är medgörlig. Dom kanske kan utföra något annat jobb i huset som kompensation om ni är nöjda i övrigt ?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: