11 803 läst · 2 svar
12k läst
2 svar
Ersättare till Masonite H6 undergolv?
Jag läste någonstans att masonite H6 inte tillverkas längre. Någon som vet om detta stämmer och om det isåfall finns någon likvärdig ersättare (dvs spontad skiva) som inte bygger alltför mycket på höjden? Vad ligger priset/m2 på ungefär?
Jag har lagt spårad golvspånskiva med vattenburen golvvärme och måste då enligt tillverkaren antingen lägga mitt laminatgolv tvärs slingorna eller först lägga en tryckutjämnande skiva mellan. Att lägga golvet tvärs slingorna blir tvärtemot innertakets riktning samt ljusinsläpp i rummet.
Jag har lagt spårad golvspånskiva med vattenburen golvvärme och måste då enligt tillverkaren antingen lägga mitt laminatgolv tvärs slingorna eller först lägga en tryckutjämnande skiva mellan. Att lägga golvet tvärs slingorna blir tvärtemot innertakets riktning samt ljusinsläpp i rummet.
Moelven har en ersättare som de kallar mellangolv, http://www.moelven.com/se/Produkter...roduktsidor-Skivmaterial/Funktion-Mellangolv/
Kan tyvärr inte svara på vad det kostar idag, vet att det finns på Optimera men det finns säkert på fler välsorterade byggvaruhus.
Kan tyvärr inte svara på vad det kostar idag, vet att det finns på Optimera men det finns säkert på fler välsorterade byggvaruhus.