1 275 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Ersätta nätstängsel med staket
Tomten till mitt ganska nyförvärvade hus omges idag av ett nätstängsel som är en bit över metern högt, jag gissar att det uppfördes på 60-talet någon gång. Jag har även fått ut alla gamla papper från kommunen på fastigheten, och det verkar inte som om det funnits några bygglovshandlingar på stängslet.
Jag vill nu ersätta det med ett trästaket istället av ungefär samma höjd, troligtvis något lägre, kan jag bara göra detta rakt av, eller måste jag meddela kommunen om detta?
Jag vill nu ersätta det med ett trästaket istället av ungefär samma höjd, troligtvis något lägre, kan jag bara göra detta rakt av, eller måste jag meddela kommunen om detta?
Höjden på vad olika kommuner kräver bygglov på kan variera.
Dock kan de inte motsätta sig att du byter ut ett staket mot ett annat i samma höjd. Bara du inte ersätter staketet med något ogenomsiktligt som plank eller mur eftersom dessa inet räknas som staket.
Dock kan de inte motsätta sig att du byter ut ett staket mot ett annat i samma höjd. Bara du inte ersätter staketet med något ogenomsiktligt som plank eller mur eftersom dessa inet räknas som staket.