Byggahus.se
nikasp
Jag vill på enklaste och billigaste sätt byta ut en gammal FMM 1000-badkarsblandare och även blandaren till handfatet, se bild. Undrar främst om det finns det blandare som man kan ersätta den gamla badkarsblandaren med utan ny håltagning? Pris är viktigt då vi letar nytt boende och inte vill lägga några större slantar.

• IMG_4913.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4912.jpg
    Skapa konto
nikasp
Det skulle vara väldigt schysst! Det där såg ju helrätt ut, hann synd nog köpa och montera slang/handtag och stång i helgen (700 spänn) men får jag två blandare så blir det lite stiligare hemma. Passar den där rakt av om jag slår till?

Krilleman
Jag tror den kan passa rakt på, men är inte helt 100% säker. Det ska iaf inte vara långt borta.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Det är väl bara en modernare version av "samma" blandare?

nikasp
Jag åker nog och köper den ikväll. Har bett om lite närbilder och gärna modellnummer. Byggahus är bra ibland/oftast :)

Krilleman
Båda är FM-mattson 9000.

415f49baa12ce2b5dbd8c7d5b525d820.jpg

43994.png
Skapa konto

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Super, då sticker jag och köper grejerna. Om du har en beggad pip köper jag den väldigt gärna, förmodar att en sån kostar minst som halva paketet ny.

nikasp
Dum fråga, hur fasen monterar man den mot väggen? Litet täcklock på ovansidan och en skruv som roterar fritt på baksidan. Står i lokaltrafiken och är nyfiken.

Edit: Nu tror jag att jag fattar.

Redigerat:
Krilleman
Under täcklocket på ovansidan sitter en insexskruv. Den nyper mot fästplattan som du först monterar på väggen.

Din befintliga blandare har inget täcklock utan en spår-skruv som syns på din första bild.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Krilleman
1418933961184.jpg
Skapa konto

Hittad i skrotlådan.
Har suttit på en 4cc 9000.

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
  • image.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
[QUOTE = "nikasp, post: 2142162, member: 2295"] Stupid question, how do you mount it against the wall? Small cover on the top and a screw that rotates freely on the back. Stands in local traffic and is curious.

Edit: Now I think I understand. [/ QUOTE]
Hi ..is there any thing else other then top screw that is holding mixer against wall

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.