Byggahus.se

Erfarenheter bredbandsleverantörer?

1. M
    Medlem · 393 inlägg

Ms_IT-Nisse

Medlem
    Vad har ni för erfarenheter av "Net-at-Once" och "Bahnhof", som är bredbandsleverantörer?

2. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 28 759 inlägg

MathiasS

Medlem

Re: Erfarenheter bredbandsleverantörer?

Inga.

Just nu är jag en väldigt nöjd kund till Bredbandsbolaget. ADSL 8/2. ;)

3. F
    Medlem · 219 inlägg

Fredrik_J

Medlem

Hade förut 10mbit BBB i lägenheten.
    Nu när vi flyttat har jag Spray ADSL som fungerar kanon. Inga driftstörningar och snabbare än jag trodde. Möjligen är det lite dyrt...

Det finns ingen som levererar ett abonnemang som passar mig. Jag spelar mycket onlinespel och vill ha ständig uppkoppling.
    Därimot klarar jag mig med ganska medioker hastighet.
    ADSL 250 för runt 150 spänn skulle passa mig. Någon som vet om det tillhandahålls?

4. lastkaj
    Medlem · 1 395 inlägg

lastkaj

Medlem

Jag har ADSL med Telia, men det kostar 300 spänn i månaden. :-[ Jag hade ComHem förut och och det kostade lika mycket men var mycket sämre. Det felade ganska ofta.

5. M
    Medlem · 498 inlägg

Mangelito

Medlem

Jag har Net-at-Once. De är det mest oseriösa jag varit med om. Om du inte är duktig själv kommer du få problem. De har support mellan 08.00-17.00. Då sitter man ju väldigt ofta hemma framför datorn...

Jag har väntat i fem månader på e-post konto och hemsidekonto. Nu är jag inte så intresserad av detta, så det kvittar för min del. Det skvallrar ju dock lite om deras verksamhet. Ingen jag känner som har Net-at-once har mycket till övers för dem.

Sedan skall man ju ha klart för sig att Telia inte direkt gör det enkelt för up-and-comers som vill leverera internet, och konkurera med Telia.

Nu är jag bara ute efter snabb och billig uppkoppling så jag är ganska nöjd, men jag skulle inte rekommendera ex mina föräldrar att skaffa abonnemang hos dem.

6. M
    Medlem · Stenungsund · 402 inlägg

markis

Medlem

Hmm, hmmmm.... 8Mbit med Telia - är det ADSL?
    Kan du berätta mer om det?

Sitter idag med Bostream 2.5Mb sedan drygt 3 år och det kommer kännas tungt att byta ner sig till 0.5Mb :-/ när vi skall flytta till huset.. Men det verkar inte bekomma min fru särskilt mycket... ;) ;D

7. MathiasS

MathiasS

Medlem

Ja, som flera andra har Telia en 8Mbit ADSL-tjänst nuförtiden.

8. M
    Medlem · Stenungsund · 402 inlägg

markis

Medlem

Det verkar som jag kan få Telias 8Mb. Synd bara jag inte kan få mer än 0.5Mb med Bostream för jag är verkligen nöjd med dem. För det är väl fortfarande så att med Telia får man ingen fast IP?  :(

9. N
    Medlem · 542 inlägg

Nybyggare

Medlem

Jag hade ComHem (0,5 mbit) tidigare i radhuset och var lite orolig över hur det skulle bli i huset, både tekniskt och prismässigt.

Nu har jag Bredbandsbolagets vdsl-tjänst (bredband via telejacket) med en hastighet på 8 mbit ner och 1 mbit upp samt IP-telefoni via bredbandsbolaget.

Jag kan rekommendera detta till de som har möjlighet att få det, gäller väl för övrigt även Bostreams motsvarande tjänst.

Kan sammanfatta det med att allt blev bättre och billigare än vad jag hade tidigare...
    Sedan är jag också ganska nöjd med att slippa alla kontakter med Telia och ComHem, jag har mao inte så goda erfarenheter av dem.

10. MathiasS

MathiasS

Medlem

Jag gissar att det är BBs Adsl-tjänst du har, inte Vdsl tjänsten....

11. N
    Medlem · 542 inlägg

Nybyggare

Medlem

Ja så är det nog, har för mig att det lanserades som vdsl men mitt avstånd till stationen medförde att det i slutändan blev adsl tekniken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.