Byggahus.se
http://www.outline.se/
De verkar vara en svensk fönstertillverkare, jag hade dock inte hört talas om dem förrän idag.
Är det någon som har erfarenhet av dem, kvalitet, bemötande?

Det är Elits dotterbolag som hette Allmogefönster tidigare.

Aha, där ser man.
Tack för svaret!

Eftersom fönstren numera tillverkas i samma fabrik som elitfönster så kom dom nog på att ett namnbyte kunde vara bra för att inte blanda ihop nuvarande produktion med den gamla.

Om du köper deras fönster så bör du nog satsa på aluminiumfönstren.

När flyttade de produktionen?

Enligt min lokala återförsäljare så bytte de namn pga att många förknippade ordet allmoge med gammal design och därför valde bort allmogefönster vid nybyggnationer.

Samma återförsäljare har gett mig ett erbjudande som är bättre än vad fönsterbolaget (ERA fönster) kan erbjuda trots att de sistnämnda har kampanj just nu (alu på köpet).
Outline har dessutom snäppet bättre U-värde.

Med andra ord verkar de intressanta, ska dock få en offert på SP fönster oxå innan vi bestämmer oss.

Gabbe1, Jag vet inte riktigt, men det var väl strax efter att dom blev uppköpta av bolaget som äger elitfönster. Men du har med all sannolikhet rätt i att dom bytte namn för att inte förknippas med allmoge.

Fick hem fönstren igår. Ser riktigt snygga ut med vit aluminiumutsida. Tjejen blev överlycklig när hon såg fönstren och helglasade altandörrarna.

Nu ska de sättas in också, men hittills väldigt nöjd. Kom samma dag som vi fått som leveransdatum vid ordern och allt var väl fastspikat på pallar.

Det enda jobbiga är att dom är galet tunga, men det får jag skylla mig själv för eftersom jag beställt stora fönster med 18 mm glas (6-4-8) och argon mellan.

• Gilla
Thomas.M
  • Laddar…
beque: Du har alltså köpt Outline fönster?

Själv har jag beställt 30st fönster samt 2 helglasade altandörrar, leverans i sommar.

Gabbe1: Då tror jag inte du blir missnöjd med utseendet i alla fall. Först blev jag sur då jag trodde att jag fått träfönster utan aluminiumutsida, men när jag tittade riktigt nära såg jag att det var aluminium på utsidan. Det gjorde ju inte saken sämre.

Jag hade först bestämt mig för PVC fönster innan jag i sista sekund ändrade mig till dessa (Outline trä/alu) och jag är väldigt glad och nöjd över mitt val (inget ont om PVC, men dessa är riktigt snygga och ser välgjorda ut).

PS. Se till att registrera fönstren på Outlines sida efter att du fått dom, då får du 20 års garanti på dem istället för 10.

Jag köpte två Allmoge och satte in i somras, och är det samma fönster så kan jag rekommendera dom (åtminstone efter ett halvårs erfarenheter, men det får man kanske äta upp om 5 år...)

Hej har ni några bilder att visa upp på era Outline fönster.

Köpte precis fyra Outline alufönster och jag tycker de ser väldigt bra ut, dock tycker jag att låsanordningen på det allmoge jag köpte förra året känns solidare. Kanske "sliter in sig".

Kan ordna bilder när de är uppe.

Jag köpte en "massa" allmoge till mitt hus ca 80-90% av skruvarna i gångjärnen är snett i dragna så snett att
i några fall vrider sig hela karmen när man stänger fönstret, allmoge har varit här och fotograferat ca 3år sen inget har hänt... Jag har hört att dom alltid skjuter på reklamationer... det är snygga fönster men det hjälper inte om man inte kan använda dom.

Vi har bytt alla våra fönster i vårt hus (29 stycken) till Outline fönster. Diverse storlekar, både fasta och öppningsbara. Jag är ingen fönsterexpert, men kvaliten verkar vara mycket bra. Mycket solida och tunga och verkar hålla kylan ute bra (U värde 1,1). Här är en bild på ett bredvid ytterdörren. Vi har dessutom ett av dessa 500mm x 2100mm över pga felbeställning om någon är intresserad (2000Kr, hämtas i Åhus).

• P1100962_au.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Elit träfönster får man räkna med att man får skrapa och måla inom 3 år
Finns fler trådar om det
Själv köpte jag Allmogefönster (som Elitfönster äger, heter nu Outline)
Mina såg ut så här redan efter 3 år

Fönsterspröjs
Visa bilaga 96925
Altan/Balkongdörr
Visa bilaga 96926

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.