P
Behöver flytta strömbrytaren i sovrummet då den idag sitter vid sängens huvudände och inte vid sovrumsdörren. Blir lite krångligt att dra fram rör och ledningar men det går. Funderade annars på en genväg med Nexa sändare och mottagare men känner mig lite osäker på funktion och batteriets livslängd etc.

http://www.clasohlson.com/se/Sändare-för-infällnad-Nexa-WBT-912/36-4913

http://www.clasohlson.com/se/Inbyggnadsmottagare-dimmer-Nexa-CMR-101/Pr365273000

Nackdelen är att om jag väljer denna lösning blir det utanpåliggande kabel som jag en dag skulle ångra mig.

Nexa grejerna har aldrig svikit mig.

Men... går det att göra rätt så gör rätt. "Krånglet" du upplever när du gör det "rätt" kommer du aldrig ångra!

Hade 2 mottagare, en höll 2 år, den andra 2,5. Nu är det draget kablar ist.
Bytte batteri i sändaren när den första började stöka, men det var inte problemet, så batteritiden är nog inget att vara orolig för.

P
Men... går det att göra rätt så gör rätt. "Krånglet" du upplever när du gör det "rätt" kommer du aldrig ångra!

Nej det är väl så.
Måste ändå dra om en del kabel då jag helt plötsligt har ett fritt hängande eluttag mitt i golvet efter att en vägg tagits bort. :)

• Fritt hängande eluttag mitt på ett trägolv där en vägg tidigare tagits bort, med synliga kablar och väggrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Othahaiti
  • Laddar…
Peter_K skrev:

Nej det är väl så.
Måste ändå dra om en del kabel då jag helt plötsligt har ett fritt hängande eluttag mitt i golvet efter att en vägg tagits bort. :)
Haha charmigt!

:):):)

• Guldig eluttaget i ett grått väggfäste mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.