Byggahus.se

Erfarenheter av "låga" vägguttag

1. T
    Medlem · Nivå 10
    Kör på elko plus...

Vissa verkar sponsrade av exxact.

Själv gillar jag elko, vill inte styla mina brytare...

2. K
    Medlem Nivå 6
    Du kan ju styla Elko Plus med en lysande dekorram, dom har jag i sovrummen här hemma...Exxact har väl fortfarande inte fått fram sina dekorramar :thumbdown:

3. T
    Medlem · Nivå 10
    Då får jag ännu större problem att sova på dagen och natten plus att frun slår mig;-)

4. T
    Medlem Nivå 1
    För den som bara ska bygga in nåt enstaka uttag i vardagsrum t.ex. så finns det en relativt billig hålmall att tillgå.

5. T
    Medlem Nivå 1
    Den lysande dekorramen går att justera ljuset på, men behovet av nattlampa uteblir om den får lysa starkt :)

6. T
    Medlem Nivå 1
    Är personligen helt insnöad på elko, finns i princip bara elko brytare och vägguttag i min servicebil, men.... jag har gjort några små installationer med exxact och deras ramar för utanpåliggande montage, och jag måste säga att jag vart lite imponerad hur snabbt det gick att montera. om jag skulle göra ett större fastprisjobb med utanpåliggande montage vete katten om dom inte skulle fått vara med.

7. Z
    Husspekulant · Nivå 10
    Jag behöver ingen flashig design, utan vill framför allt ha diskreta uttag. Kan någon länka till de här Exxact så man får se hur de ser ut?

8. L
    Medlem Nivå 3
  9. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Jag har svarta ELKO Plus och är nöjd....Exxact tycker jag ser allt för tråkig och plastig/billig ut....;)

10. L
    Medlem Nivå 3
    Försökte med en bild här men de gick sådär...

Nu så!

Redigerat 27 okt 2012 13:18
    • Laddar…
  11. Z
    Husspekulant · Nivå 10
    Tackar för bild och länk. Tycker nog att ELKO är lite stilrenare och mer i min smak.

Mycket snack om hålmallar och hole-in-one tidigare i tråden. Jag fattar inte riktigt...... Hur borrar man ett ovalt hål?

12. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Det finns en kanonbra mall att köpa till.....

13. P
    Medlem Nivå 8
    För att förtydliga, det är inte ett ovalt hål utan två runda hål som ligger tätt och således överlappar varandra...

• Laddar…