Byggahus.se

Erfarenheter av Interfönster

1. M
    Medlem Nivå 1
    Hej,

vi håller på och bygger ut ett hus från 1920. Vi funderar på att köpa fönster från Interfönster (utställningshall Kungens kurva i Stockholm). Är det någon som har några erfarenheter av att anlita dem?

Vi har fått offert på dreh-kipp, utåtgående pvc-fönster, 2 lufts. De har gett oss offert på 2-glas, men vi kommer nog be om en ny med 3-glas. Vilka nackdelar finns med dreh-kipp?

Tack på förhand.

2. Scout
    Medlem · Nivå 6
    Egentligen inga erfarenheter...
    Såg deras annons på blocket och ville köpa ett fönster till ett uterum (120*30 cm) som de hävdade att de alltid har på lager.
    Men då var det en beställningsvara med två veckors leveranstid :(

3. L
    Medlem Nivå 1
    Interfönster, ett märkligt företag.
    Jag fick en i och för sig bra offert så bokade in ett möte i hans utställning, vi hade stämt möte kl 12 men ägaren kom aldrig, lokalen var en byggarbetsplats och befolkades av en polack som stod och jobbade, han hade ingen aning om var ägaren var!!
    Vi bokade ett nytt möte och nu var lokalen färdig, på plats fanns vad jag tolkar som ägarens fru, hon upplyser om att ägaren kommer om tio minuter, så sker oxå. Ägaren är mycket trevlig om än stressad, vi går igenom min offert och enas om ett aningen enklare fönster vilket dessutom gör priset 4000 kr lägre.
    Jag bestämmer mig för att göra affär och ägaren kollar den ursprungliga offerten med frun och vi tar i hand och är överens om priset. Jag skulle bli kontaktad av en montör för att stämma av vad arbetet skulle kosta.
    Så döm om min förvåning när det idag damp ner en helt ny offert med samma fönster (dom aningen billigare) men nu var offerten 35% HÖGRE. När jag kontaktade frun som tydligen är den som styr svarade hon att det är det priset som gäller nu, "vill du ha det billigare kan du köpa utan spröjs" att ägaren och jag tagit i hand på affären dagen innan hade tydligen ingen betydelse.
    Japp mina erfarenheter av Inter Fönster.
    Så tackar vänligt för mig, blir kund någon annan stans
    :thumbdown:

Redigerat 8 mar 2014 17:56
  4. B
    Medlem Nivå 6
    Lyfter tråden och undrar om någon har någon erfarenhet av dessa?

5. T
    Medlem Nivå 1
    Undrar också...någon????

6. E
    Medlem Nivå 1
    Äntligen har dem konkat
    Mer oserlösa företagare finns inte?