Byggahus.se

Erfarenhet från Vimmerbyhus?

1. S
    Medlem Nivå 1
    Någon som bygger med Vimmerbyhus? Positiva, negativa erfarenheter?

MVH

Sara

2. J
    Medlem Nivå 1

Re: Erfarenhet från Vimmerbyhus?

Hej,

Jag och min fru har byggt ett Vimmerby hus som vi flyttade in i hösten 2006. Vi köpte det av deras säljkontor i Göteborg (Sävedalen) som heter Ekenbergs Arkitektkontor.
    Allt fungerade fint tills vi hade skrivit på kontraktet och husleveranserna började komma och vi såg att flera saker inte stämde. Det var och är som att prata med en vägg när vi försöker kommunicera med säljaren. Vi orkade inte tjata och påminna om saker som vi aldrig ens fick någon response på. De bara struntade i flera av våra frågor! Tillslut kontaktade vi vd:n för Vimmerby Hus för att få en annan kontaktperson och insåg att han gjorde ett mycket bra jobb att undvika oss. Var inte tillgänglig när vi ringe eller ringde inte upp etc. Verkar vara ett genomgående tema i den koncernen. Slutade med att vi trots våran önskan fick försöka det omöjliga med att prata med samma säljare. Idag blir jag bara så jäd.. förbannad när jag tänker på han har uppfört sig! Som du förstår är vi inte alls nöjda och kan INTE rekommendera detta husföretag. Om du söker på Vimmerby Hus här på forumet hittar du ett tidigare inlägg av mig. Finns mycket mer att berätta så hör av dig om du vill veta mer hur detta företag ignorerar sina kunder.

/JB

3. Music Man
    Medlem Nivå 10

Re: Erfarenhet från Vimmerbyhus?

SHIT! Tack å hej säger jag då till dem,vi var inne på att ev. skaffa oss ett Vimmerbyhus men hatar säljare som skiter i sina kunder.

4. P
    Medlem Nivå 1
    Var i starten av nybyggar-eran för knappt 2 år sedan.

Efter att arkitekten var klar med sitt, begärde vi in kostnadsförslag från olika byggare, bl a Vimmerbyhus.

Av alla svar så var det Vimmerbyhus som ingav de mest virriga och oseriösa svar/kontakter/kommentarer av alla. De drog på svar och de varierade
    i budskap - samt pris!

Naturligtvis anlitade vi inte Vimmerbyhus. Vi bor i Småland men har inga positiva intryck alls!

5. P
    Medlem Nivå 1
    Vi flyttade in i vårt hus byggt av Vimmerbyhus i juni 2009. Antingen hade vi en väldig tur eller så har företaget bättrat sig. Den försäljare och projektledare i Stockholm som vi haft kontakt med har varit otroligt bra. För bilder från vårt husbygge se: www.jartby.com/hus
    Per

6. G
    Medlem Nivå 2
    Vimmerbyhus var en stark kandidat för oss men vi spolade dem helt pga oproffsigt bemötande från säljaren. Var intresserad av Villa Näs men det var helt omöligt att få fram ett pris. I broschyren står det väldigt tydligt vad som ingår. Det är en specad lista med garage, balkong, altan osv men när man väl får ett pris så ingår inget av detta. Jag bad om nyckelfärdigt pris men varje gång jag fick offerten saknades något och sen skulle han kolla upp vad det kostade och jag fick påminna flera gånger men fick inget svar. Till slut (efter lång tid) fick jag en offert och ringde då för att kolla om allt verkligen var med nu och fick svaret "Jaaa....fast du får ju lägga på kostnaden för kakel och golv" Jaha, och vad kostar det då? Och så där fortsatte det.. Det gav ett väldigt oseriöst intryck och vi valde att slopa dem helt pga detta. Vad det är för kvalitet på huset kan jag däremot inte uttala mig om.

7. J
    Medlem Nivå 2
    Vi byggde i 2008 med Vimmerbyhus och hade säljare från Södertälje och är helnöjda. d^_^b
    Säljaren var mycket bra. Vimmerbyhus var mycket bra.
    Vimmerbyhus gav oss en bra service: alla priser/offerter som vi önskade, deras arkitekt hjälpte oss med att utarbeta några fasad och planlösnings alternativ.
    De var mycket flexibla (ändrade t.ex. trappan strax innan leveransen)
    De fixade alla slutbesiktningsanmärkningar inom avtalat tid.

Mer kan man inte önska.

Jilles