2 863 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Erfarenhet av siemens induktionshäll?
Hej
Är det någon som har erfarenhet av siemens induktionshällar? Mina föräldrar har en lite äldre som alltid har varit dålig. Jättekänslig för vatten och låser sig/larmar så fort det kommer lite vatten på zonerna eller kontrollerna. Tror att det är ett måndagsex, men lite tveksam blir man ju...
Funderar på denna:
http://www.siemens-home.se/EH651TE11E.html
Magnus
Är det någon som har erfarenhet av siemens induktionshällar? Mina föräldrar har en lite äldre som alltid har varit dålig. Jättekänslig för vatten och låser sig/larmar så fort det kommer lite vatten på zonerna eller kontrollerna. Tror att det är ett måndagsex, men lite tveksam blir man ju...
Funderar på denna:
http://www.siemens-home.se/EH651TE11E.html
Magnus
Jag har ungefär den där modellen fast den som är avsedd för nedsänkt montering.
Jättenöjd med den! Hade en lite enklare elektrolux i förra lyan och Föredrar Siemens:en alla dagar i veckan så när som på EN sak...
Jag saknar individuell värmereglering för vajre kokzon.
Den är mkt tystare än Elektroluxen och givetvis snabb som bara den.
Jättenöjd med den! Hade en lite enklare elektrolux i förra lyan och Föredrar Siemens:en alla dagar i veckan så när som på EN sak...
Jag saknar individuell värmereglering för vajre kokzon.
Den är mkt tystare än Elektroluxen och givetvis snabb som bara den.
Kontrollerna är känsliga, annars är den kanon. Timerfunktionerna används mycket och är riktigt användbara.
Nackdel är att kastrullen inte får vara för liten till kokzonen.
Nackdel är att kastrullen inte får vara för liten till kokzonen.
Då jag köpte hällen tyckte jag inte det var någon synbar skillnad mot jämförbara bosch, de var snarare identiska.
Men det kan säkert skilja i känsligheten i touchpanelerna och annat under huven.
Men det kan säkert skilja i känsligheten i touchpanelerna och annat under huven.
Bosch, Siemens och Gaggenau är samma i grund och botten, alla ägs av Siemens.pbengtsson skrev:
Bosch har lite enklare utförande, ungefär som Volkswagen - Audi - Porsche