Byggahus.se

Erfarenhet av Penetron för att ågärda fuktgenomslag i källargolv?

729 läst  4 svar

1. T
    Medlem Nivå 1
    Hej hej!
    Som nybliven husägare är det guld värt att kunna läsa alla trådar här och nu tänkte jag även slå slag i saken och skriva mitt egna första inlägg (ställa min första fråga).

Finns det någon som har erfarenhet av Penetron för att åtgärda fuktgenomslag i källargolv (betong)? Hur dyrt var det? Har det fungerat bra?
    Vi ska passa på att dränera huset till våren innan vi bygger uteplats men en dränering hjälper ju inte så värst mycket mot den stigande kapillär-fukten rakt underifrån. Det är ju så klart det som jag har problem med.
    Jag har även fundering på att använda mig av Penetron på källarväggarna, inte som substitut till dräneringen men som ett ytterligare skydd. Bra idé, dålig idé? Någon som har synpunkter och åsikter i frågan?

Tack på förhand!

• Laddar…
  2. prototypen
    Medlem · Nivå 20
    Det där tror jag du ska ha på utsidan/undersidans betongen.
    Lägger du det där på insidan kan fukten helt enkelt bara trycka loss putsen/slamningen.

Protte

3. T
    Medlem Nivå 1
    Jasså? När jag läser runt lite på det däringa google så verkar det som att det används även på insidan. Det ska ju tydligen tränga igenom/absorberas i betongen.
    Undersidan kommer jag ju inte åt så där kan det ju helt klart bli problem :)
    Tack för svar!

• Laddar…
  4. Sutterängvillan
    Medlem Nivå 3
    Hoppas du får mer svar :) vill gärna veta lite mer om detta oxå!

5. Cancerman_777
    Renoverare · Nivå 8
    Gammal tråd, men låg respons. Ingen som har någonting att tillägga? Erfarenhet?

• Laddar…