Byggahus.se

Erfarenhet av Faluhus/vimmerbyhus/borohus

1. L
    Medlem Nivå 1
    Någon som har prisuppgift på Faluhus Majorsgården? Är de dyra? Ringde en försäljare idag, efter att ha väntat i 3v. på offert, hade han äntligen räknat färdigt. Men han gav inga prisuppgifter på telefon eller per brev, utan endast om vi kom dit! Verkar skumt tycker jag, vill han locka oss att skriva under direkt eller, har inte tid att springa runt till alla husförsäljare och kolla offerter?
    Ingen som har några bra erfarenheter av vimmerbyhus och borohus? Vimmerbyhus verkar ha fina, lite billiga hus, men ändå lite ovanliga!

2. N
    Medlem Nivå 3
  3. L
    Medlem Nivå 1

Re: Erfarenhet av Faluhus/vimmerbyhus/borohus

Flera som har erfarenheter av faluhus/vimmerbyhus eller borohus?

4. L
    Medlem Nivå 1

Är det ingen som har några erfarenheter av dessa husfirmor?

5. A.Nygren
    Medlem Nivå 7

Inte mer än at vi fick en offert som inte var på allt vi ville ha inräknat, men det vet du ju sen tidigare ;)
    Borohus byggde ett par vänner med, det var något som gick snett, men de fick en balkong till övervåningen gratis som plåster på såren. :)
    Sen köpte de sitt stomrest men inte mycket mer, de har gjort det mesta själva.

6. F
    Medlem Nivå 2

Har precis byggt ett Vimmerbyhus. Erfarenheter från det är att de har en fantastik säljare, utan honom hade det gått åt h-vete.
    I övrigt så sköter det reklamationer RIKTIGT dåligt. I o m att de endast säljer en byggsats så kräver de full betalning efter sista leverans som är ungefär mitt i byggprocessen. Vi hade en del rejäla missar från Vimmerbyhus som vi tog upp med dem då bygget var klart. Dessa försöker de att klara sig undan och och ger i princip ingen ersättning alls. T o m saker som är upptagna i protokollet från slutbesiktningen har de hittills vägrat att åtgärda (Funderar på att anlita advokat mot dem).
    Om någon funderar på att bygga med dem, så tycker jag att ni skall kräva att de ändrar betalningsplanen. 10% av köpesumman bör hållas inne tills efter slutbesiktningen. Om de inte går med på det så skulle jag inte bygga med dem.
    De spelar ingen roll hur bra säljare de har när "huvudkontoret" agerar omoraliskt och oetiskt.