Byggahus.se

Era bästa garagetips som gör livet enklare !

1. hantverkare1
    Medlem · Nuevo Estockholmo · 3 485 inlägg

hantverkare1

Medlem
    Första hjälpen låda är underskattat
    Det tar mer tid än man tror att behöva gå in i huset för att hämta plåster och man tramsar alltid omkring inne en stund istället för att gå ut i garaget på en gång igen.

• Laddar…
  2. Snigelfis
    Medlem · Jämtlands · 111 inlägg

Snigelfis

Medlem
    Snabb och smidig förvarning av mejslar, skär av och skruva fast en gammal skoterrem med tänderna mot bordsskivan eller på en vägg.

0000223_300.jpg

3. K
    Medlem · Skåne · 21 inlägg

k2racer

Medlem
    Eftersom de nödvändiga ölkylen och herrejösses stereon redan är nämnda vill jag bara nämna ett par andra bra att ha grejer. Brandsläckare utspridda i lokalen, BRA belysning. Verktyg kan man aldrig få för mycket av heller. Rejäl arbetsbänk är absolut viktigt.

4. P
    Medlem · Stockholm · 3 357 inlägg

Paxman

Medlem
    Ett alternativ (för oss som inte har så mycket skotrar omkring oss) är att ta ett par remsor av sk astroturf. Dessa läggs med stråna mot varandra och skruvas sedan fast mot verktygstavlan, gärna mot en list så att de kommer ut en bit. Denna metod gör att man aldrig behöver sikta på några hål och skruvmejselhandtagens olika bredd har ingen betydelse.

• Laddar…
  5. C
    Medlem · gävleborg · 3 616 inlägg

camaro1969

Medlem
    vad är astroturf?

6. PeterStrandberg
    Medlem · Norrbotten · 588 inlägg

PeterStrandberg

Medlem
    En läskback för att hålla ordning på sprejburkar

• Laddar…
  7. Hennke85
    Verktygstokig · Jönköping · 996 inlägg

Hennke85

Verktygstokig
    Koppla eventuell kompressor på samma brytare som ljuset, innebär att kompressorn inte kan starta om man inte är i garaget. Minskad elförbrukning och brandrisk.

8. Mikael_L
    Medlem · 42 188 inlägg
    Bra tips, men en kontaktor ska man nog ha mellan.
    Inte många "vanliga" strömbrytare primärt avsedda för att slå på/av ljus som klarar den kraftiga induktiva last en motor utgör.

9. kengren51
    Medlem · västernorrland · 51 inlägg

kengren51

Medlem
    • Laddar…
  10. Swebreeze
    Renoveringsnovis · Höga kusten · 124 inlägg

Swebreeze

Renoveringsnovis
    • Laddar…
  11. nikasp
    Husägare · Sollentuna · 3 008 inlägg

nikasp

Husägare
    När jag var liten grabb hängde vi hjulen i taket. Mycket smidigt, gängad grov stång och en platta som höll hjulet kloss mot taket när man skruvade åt muttern.

12. N
    Medlem · Ståkkålm · 27 inlägg

Napalm

Medlem
    Gödsla med lysrörsarmaturer, gärna även på väggarna. Ölkyl, soffhörna och bilbana.

• Laddar…
  13. pelpet
    Medlem · Dalarna · 9 886 inlägg

pelpet

Medlem
    Jag kommer att ha inbyggda högtalare i garaget/hobbyrummet där jag kan ta ut TV-ljudet. På det sättet kan jag följa världscupen i skidor samtidigt som jag vallar mina egna.

14. mexitegel
    Allvetare · Västra Götaland · 16 022 inlägg

mexitegel

Allvetare
    Akta så du inte får in NRK då, Norrmännen är inte så duktiga på att valla har jag hört.... :p

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.