Byggahus.se

Epoq kök

1. GabbeA
    Medlem · 2 inlägg

GabbeA

Medlem
    Hej, jag har tänkt renovera köket och favoriten hittills är Epoq. Ikea har inte måtten vi behöver, Kvik och Ballingslöv har få färger, Puustelli och Marbodal är dyra.
    Vad tycker ni om Epoq?

Vi kommer att vilja ha köket installerat, har ni några tips och råd där? Kanske göra en del arbete själva?

Tack

• Laddar…
  2. B
    Medlem · Stockholms län · 19 923 inlägg

BirgitS

Medlem
    Välkommen till forumet!

Kvalitetsmässigt är Epoq ungefär som Ikea och Kvik om man ska tro de många trådar där folk har skrivit om sina erfarenheter.

Det är dyrt att låta en hantverkare montera ihop stommarna så det bör ni göra själva och att riva ut det gamla köket kräver inte heller några större kunskaper. Om man inte monterar ihop stommarna själv kan det löna sig att köpa ett dyrare kök där stommarna levereras färdigmonterade för det går fortare (därmed billigare) att montera ihop stommarna på fabrik än när en person ska göra det själv.

3. Stefan N
    Verktygstokig · Stockholm Täby · 9 846 inlägg

Stefan N

Verktygstokig
    Jag köpte ett par skåp till min tvättstuga nu då Ikea inte har 50 skåp som jag behövde, tycker stommen va lite enkel i sin konstruktion och jag satte lim på alla pluggar för att få det så stadigt som möjligt. Luckan va massivt trä och mycket snygg och gångjärnen va bra.

4. V
    Medlem · 1 inlägg

Växjö64

Medlem
    Hej! Har du redan renoverat din kök? har du en Epoq, vad tror du om köket, om du användar nu? Vi tänker att byta en gammal kök och frågan är att Om EPOQ är bra?
    Tack för svaret!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.