Hej

Vi är i slutprocessen att bygga vårt kök. Elgiganten har gjort en ritning av det köket som vi gillar. Framför allt vi blivit förtjusta av deras bänkskiva avonite.
Däremot skrämde en artikeln upp oss, även om jag är kritisk till aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23009393.ab

Någon med erfarenhet av epoq-kök?

Någon med erfarenhet av deras bänkskiva avonite?
Problem med missfärgningar?
Fungerar det att slipa/putsa bort små märken som de säger att de ska gå?

Med vänliga hälsning
Philip
Arkitektonisk ritning, skiss eller illustration av en byggnad, svartvita nyanser, abstrakt, modern design, rotationsperspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har precis beställt mitt andra kök från Epoq. Vi var på Ikea och kände på deras kök och kan inte förstå hur folk kan tycka Ikeas kök är stabilare. Känslan jag fick från ikeas kökslådor var något i stil med känslan man får av att dra ut lådan på en billig byrå från Jysk.

Jag hade inga bekymmer med leverans av det första köket 2014 så jag hoppas det ska gå bra denna gången också. Jag fick dessutom 25% rabatt på köket.

• Gilla
Strömgrens
  • Laddar…
Vi monterade ett Epoq kök för ca 2 år sedan. Då var det 25% rabatt på kök samt Electrolux produkter.
Har ingenting att klaga på. Väldigt bra kök.

Dock så strulade det en hel del i leveransen, delar som saknades och vissa som var transportskadade.
Elgiganten löste det utan problem.

Tänkte jag kunde dela med mig av lite erfarenheter efter att det senaste köket nu kommit upp. Allt är ok och vi är jättenöjda med köket men det som strulat har varit leveranser.

I leveransen saknades 2 dörrpar, dessa kom idag, cirka 1 månad efter huvudleveransen. Vi efterbeställde även 2 st vinhyllor. Den första kom för cirka 2 veckor sedan och den andra hyllan skulle komma om cirka 3 veckor.

Förstår inte varför det ska ta så lång tid att skicka en hylla.

Sammantaget så är vi nöjda men hade det inte strulat så med leveranser så hade vi varit mycket nöjda.

• Gilla
Sarab88
  • Laddar…
Tänkte visa liten uppdatering av bygget.

Som ni säger så upplever även vi att leveranstiden är lång när vi har sagt att grejer saknas. Det har varit några små saker. Leveranstider har varit två veckor.

Elgiganten har varit väldigt bra att ha att göra med. Inga diskussioner vid saknade produkter utan det beställs direkt.

Nu ska köksö byggas och sedan börjar vi med bänkskivorna.

• Pågående köksrenovering med outfärdade skåp och osammanfogad köksö på ett fiskbensparkettgolv.
    Skapa konto
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
Ett tips, förskotts betsla inte, dom lovar leversns garanti ersäersättning vid försening mm mm
Vi har skrivits ringt och mailat i två år, men vi fårfinte ens svar, när vi ringer kastar dom luren i örat så köp INTE epoq
S Strömgrens skrev:
Hej

Vi är i slutprocessen att bygga vårt kök. Elgiganten har gjort en ritning av det köket som vi gillar. Framför allt vi blivit förtjusta av deras bänkskiva avonite.
Däremot skrämde en artikeln upp oss, även om jag är kritisk till aftonbladet.
[länk]

Någon med erfarenhet av epoq-kök?

Någon med erfarenhet av deras bänkskiva avonite?
Problem med missfärgningar?
Fungerar det att slipa/putsa bort små märken som de säger att de ska gå?

Med vänliga hälsning
Philip
[bild]

Vi bygger hus i Dalarna och har gjort det i 18 månader (främst helger) och nu är vi snart klara med köket. Vi valde "Fasett grå" och köket är bara på en vägg, ett ganska simpelt kök med andra ord.
En lådfront saknades i leveransen och det tog ca två veckor att få en ny.
Vi har inte upplevt att kundservice har strulat utan dom har skött sig ok.
Vi beställde inte någon kompositbänk utan det fick bli en klassisk tråkig laminatvariant.

Hur verkar Epoq köket såhär 2020?

rockin_john rockin_john skrev:
Nyfiken också nån som kan svara?

rockin_john rockin_john skrev:
Vi beställde ett epoq kök från elgiganten i mitten av november. 50% rabatt fick vi och även rabatt för kran, spotlights, diskho och lite annat. Vi fick det nu i veckan. Eftersom vi är inte klara med väggarna i köket än så har vi inte monterat än. Kan återkomma

Har precis fått vårt andra EPOQ-kök klart. Först gjorde vi för ca 8år sedan i förra huset. Inget att klaga på efter 8år. Nu har vi flyttat och valde att göra om köket innan inflyttning. Blev EPOQ igen då vi var nöjda med det. Dessutom kampanj på Elgiganten. Ett bänkskåp fattades vid leverans, tog en vecka innan det kom.
Vårt gamla "vita" kök och vårt nya "gråa" kök (mäklarbild på "vita" köket).

Modernt vitt EPOQ-kök med träbänkskivor och turkos kakelbakgrund.
Skapa konto

Moderna gråa köksskåp med ljus arbetsyta, vit kakelvägg och rostfria vitvaror.
Skapa konto

• Gilla
Sarab88 och 2 till
  • Laddar…
Vad bra det blev. Är själv i funderingar på ett nytt kök. Vad kostade köket exkl arbetskostnad?

Själva köket från EPOQ, dvs stommar, luckor, lådor, täckskivor, inredning etc gick på ca 35.000:- (kampanj). Förutom det på bilden ovan är det ett högskåp och skåp över kyl/frys (se bild nedan)

Modernt kök med EPOQ-skåp över en kyl/frys vid en tegelvägg.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Jansson75
  • Laddar…
S Strömgrens skrev:
Tänkte visa liten uppdatering av bygget.

Som ni säger så upplever även vi att leveranstiden är lång när vi har sagt att grejer saknas. Det har varit några små saker. Leveranstider har varit två veckor.

Elgiganten har varit väldigt bra att ha att göra med. Inga diskussioner vid saknade produkter utan det beställs direkt.

Nu ska köksö byggas och sedan börjar vi med bänkskivorna.

Hej ! Vi är i byggarfasen av vårt epoq kök och ser att ni har samma högskåp med ugn i som vi bygger och har lådor under. Hur gjorde ni med bakstycket av skivan bakom lådorna?? Manualen säger en sak och verkligen en annan .... blir smått trött av det. Samt har du tips på hur man ska planera hyllor och det i skåpet för att lyckas bra med montering??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.