Byggahus.se

Entrepenören har beställt och satt in för små fönster i fritidshus.

1. P
    Medlem · 1 955 inlägg
    Fönstetplacering och mått på fönster ska framgå på en byggnadsritning för godkännande av byggnadslov

2. S
    Byggveteran · Åland · 1 828 inlägg

seniorkonsult

Byggveteran
    Och då har alltså TS godkänt att jeansen är rätt sydda? Det är inte antal fönster det handlar om utan ett mer komplicerat fel.

• Laddar…
  3. S

seniorkonsult

Byggveteran
    Fel! Fönstermått förekommer aldrig på en bygglovshandling.

4. I
    Medlem · 60 inlägg

IaMatsErik

Medlem
    För att exakt jämföra behöver ditt foto tas parallellt men skjuvat digitalt tycker jag dina hantverkare är ute på hal is
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    compare.jpg

Karmyttermått är vedertagit begrepp, jag tycker dom är minst 140mm off i sida och jisses, kanske 300 i höjd

5. S

seniorkonsult

Byggveteran
    Mycket bra redovisad bild. TS bör använda denna!

• Laddar…
  6. P
    Medlem · 1 955 inlägg
    konstigt, dessa ska alltid anges

7. S

seniorkonsult

Byggveteran
    Källa?

8. P
    Medlem · 1 955 inlägg
    tror ändå att det blir svårt då TS godkände montering av kamin till halva priset som plåster på såren

• Laddar…
  9. P
    Medlem · 1 955 inlägg
    Har du källa?

10. I
    Medlem · 60 inlägg

IaMatsErik

Medlem
    >>I kontraktet står alltså att det ska vara fönster enligt ritning..<<
    Och så har inte levererats

11. P
    Medlem · 1 955 inlägg
    jag ger mig, du verkar ha rätt att det räcker med en skala. Jag måttsatte mina ritningar men då fick jag godkänt bygglov samma dag med:cool:

12. P
    Medlem · 1 955 inlägg
    Tittar man på ritningen och på färdigt resultat ser man att det är fel, men TS borde upptäckt att fönstergluggarna var för små tidigare så helt skuldfri är hen inte

• Laddar…
  13. I
    Medlem · 60 inlägg

IaMatsErik

Medlem
    Nope, så är det. Fråga mig som har som leverne skissa fram kunders dröm till bygglovshandling. Mina A blad är just A, en visualisering för kommunhandläggaren ta ställning till. Avskalat så lite dom kan invända mot. När väl första striden är vunnen ..

• Laddar…
  14. chris47
    Medlem · 992 inlägg

chris47

Medlem
    Jag föreslår att du går vidare. Köp nya större fönster nertill och flytta upp ett av fönstren till övervåningen. Sälj övriga på blocket. Så länge som du inte gjort färdigt invändigt så är det ett väldigt enkelt jobb och du behöver bara bredda fönster genom att såga ur extra mot gaveln och flytta några reglar. En erfaren snickare gör allt detta på några timmar.

15. I
    Medlem · 60 inlägg

IaMatsErik

Medlem
    "Man" såsom du? Vem är du att döma? Ge mig en femöring för var kund som gått från en skiss på rutat papper till min första skiss och inte fått en A-ha upplevelse.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.