Hej!
En liten tillbyggd del av mitt kök har el-golvvärme. Jag har en thermostat enligt bild.
Vilket sätt skulle vara enklare att göra för att kunna styra denna smartare? Tex att den endast ska köras dagtid om elpris är under X?
Tacksam för input eller andra smarta idéer!
En liten tillbyggd del av mitt kök har el-golvvärme. Jag har en thermostat enligt bild.
Vilket sätt skulle vara enklare att göra för att kunna styra denna smartare? Tex att den endast ska köras dagtid om elpris är under X?
Tacksam för input eller andra smarta idéer!
Har du ett existerande smarta-hemsystem eller vill du att den ska styras självständigt?Mjukvarutönten skrev:
+1, titta ut ett smarthem system som passar din profil i hur mycket du vill grotta själv / lägga ut pengar. Se till att systemet stödjer integration mot ditt elbolag för att hämta ut priser och skapa lämplig styrlogik. Kolla in tex home assistant samt homey.Demmpa skrev:
Låter bra. Home assistant har jag funderat på tidigare. Kanske läget att skaffa det då!E EttAnvändarnamn skrev:
Finns det något jag bör tänka på vid val av thermostat? Eller passar alla typ?
Förstår såklart att stöd för smart-hem är något att titta på, men tänker just mot själva golvvärmen.
Förstår såklart att stöd för smart-hem är något att titta på, men tänker just mot själva golvvärmen.
Jag antar att du har en givare som sitter i golvet och är ansluten till termostaten, den vill du inte dra upp. Därför behöver du kolla att den nya termostaten är kompatibel med givaren.
Ett sätt att kolla är att googla upp ett datablad till din befintliga termostat och kolla vilken givare den kom med.
Ett sätt att kolla är att googla upp ett datablad till din befintliga termostat och kolla vilken givare den kom med.
Okej, om någon här vet vad det är för thermostat på bilden får ni gärna skriva det!
Liknande trådar
-
Enklaste sättet att få upp LVP på garagetak?
Värmepumpar -
Laga hål i träfasad - enklaste sätt?
Fasad -
Ta ner cortenskorsten på enklaste sätt?
Ved, Pellets, Flis -
Enklaste möjliga sätt att mäta energiförbrukning på VVB med en Raspberry Pi?
Teknik -
Enklaste sättet att få bort tapet?
Färg, Måla & Tapetsera