451 läst · 8 svar
451 läst
8 svar
Energiberäkning inför samråd ChatGPT
Jag skall bygga till mitt sekelskifteshus och behövde en energiberäkning till samråd. Jag testade flera olika sidor tills jag kom på chatgpt. Jag gav min uppgifter i klartext och fick en pdf till samrådet 
Medeltemperatur är väl fel benämning eller? Annars har ni kallt på Ekerö med -15,5 grader i medel.....R Robert Jansson1 skrev:
Borde nog stå DVUT i dokumentet.
tack, när jag använder energiberäkning.se och väljer ekerö visar den -15.5 vad bör jag använda?
Varför inte bara beställa en riktig energiberäkning där du för rådgivning om olika system och förbättringsförslag?R Robert Jansson1 skrev:
Jag är ointresserad av att köpa någon som jag inte behöver. min befintliga byggnad har enkelkglas från 1800-talet. Tillbyggnaden kommer vara betydligt bättre. Samt de skall ha rapporten imorgon bitti.LaszloToth skrev:
Bara att lämna in. En stor majoritet på landets byggnadsnämnder är faktiskt inte särskilt kompetenta vad gäller det tekniska. De vill få in ett papper med rätt rubrik som de kan arkivera och visa att de gjort sitt jobb.
Fabricerade ett antal handlingar då jag byggde för sex år sedan. Inga problem alla handlingarna hade rätt rubrik så det var ok direkt.
Fabricerade ett antal handlingar då jag byggde för sex år sedan. Inga problem alla handlingarna hade rätt rubrik så det var ok direkt.
LaszloToth skrev:
Är det tillbyggnad borde U-värden räcka enligt kapitel 9, men du bryr dig väl inte vad kommunen säger om du inte ”behöver” det 😂R Robert Jansson1 skrev:
Egentligen sa han vi vill bara veta att det inte blir sämre än förut. Fast befintlig vägg med byggmästarfyllning, sand, sågspån, stenar och skräp ersätts med en tillbyggnad med 170+45 iCell. Svårt att misslyckas där 😉LaszloToth skrev:
Klicka här för att svara