Hej, Efter ha lagt tätskikt i badrummet kan jag använda mig endast av kakelfix om jag gillar looken eller något annat liknanade (säg inte microcement bara)

Penten Penten skrev:
Hej, Efter ha lagt tätskikt i badrummet kan jag använda mig endast av kakelfix om jag gillar looken eller något annat liknanade (säg inte microcement bara)
Tja, kan och kan...
Egentligen ser jag inga störrre problem med det. Även om det kanske inte håller riktigt lika länge som kakel så borde det fylla sin funktion och skydda tätskiktet. Dock är jag säker på att du kommer få ett helsike med att övertyga en "fyrkantig" besiktningsman om att det fungerar.

Tätskiktet måste ha en beläggning av keramiska material, och vara av kvalitet förstasortering.
Om du skall ha ett godkänt tätskikt, enligt branschreglerna

Lip har som krav att de ska vara tätskikt+fix sen är de godkänt. Blir väldigt fula sprickor i fixet och inte alls en den släta ”putsad” ytan man vill ha däremot.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fixet kommer väl att suga åt sig allt möjligt skit och vara väldigt svårt att håll rent?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz skrev:
Fixet kommer väl att suga åt sig allt möjligt skit och vara väldigt svårt att håll rent?
oki tack, hoppar över iden

• Gilla
Stensson11
  • Laddar…
T Timmermannen77 skrev:
Tätskiktet måste ha en beläggning av keramiska material, och vara av kvalitet förstasortering.
Om du skall ha ett godkänt tätskikt, enligt branschreglerna
Nej.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.