972 läst ·
2 svar
972 läst
2 svar
En tankeställare jag fick häromdagen
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Hej alla,
Jag blir lite konfunderad över priserna på pellets i Sverige idag. Jag undrar om de är uppjackade av tillverkarna själva. Jag har beställt pellets levererat till fastighet för ca 4000:-/ton i 15 kgs säck på pall, och då är det inklusive transport från Danmark.
Jag tycker det känns som att det är en orimlig prishöjning av producenterna/leverantörerna i någon form av oligopol. Är jag ensam i den tron/känslan?
Jag blir lite konfunderad över priserna på pellets i Sverige idag. Jag undrar om de är uppjackade av tillverkarna själva. Jag har beställt pellets levererat till fastighet för ca 4000:-/ton i 15 kgs säck på pall, och då är det inklusive transport från Danmark.
Jag tycker det känns som att det är en orimlig prishöjning av producenterna/leverantörerna i någon form av oligopol. Är jag ensam i den tron/känslan?
Man betalar för en vara utifrån konkurrenssituationen, och då pellets konkurrerar med el och gas (inom EU) så stiger priserna på pellets när priserna på gas och el stiger.Cancerman_777 skrev:
Hej alla,
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Spektakulärt lyft när lekstugan fick ny ägare
Artikelkommentarer -
Varför fick altanerna helt olika utseende efter högtryckstvätt?
Altan & Uteplats -
Dolt fel? Vattenficka under hus
Juridik -
Vad göra nu? Besiktare sa taket tålde målning. Men målare fick ge upp.
Tak & Vind -
Tävling: Vinn en populär hantverksbyxa med spikfickor
Tävling