Herre gud!
Hoppas verkligen ingen skadade sig.

Chaffisen ska tydligen vara väldigt svårt skadad...

Men hjälp

Stod i Norra Skåne att ägaren befann sig på tomten....så hemskt det måste varit att se nån köra in i ens hus..

Nu står det i Kristianstadsbladet att den 48-åriga föraren av timmerbilen omkom i olyckan. :|

sdrlnd skrev:
Till alla husälskare där ute, Ta det lugnt på vägarna!

[länk]

Ett hus nära mitt, lider med ägarna och hyser agg mot de som kör som idioter!
Hemsk och otäck olycka!

Reagerar på en sak i ditt inlägg... "hyser agg mot de som kör som idioter!"
Hur vet du att han körde som en idiot?

Kan vara framhjulspunktering eller akut sjukdom lika väl som att han körde för fort

Man kan väl hysa agg mot de som kör som idioter även om det kanske inte var någon som gjorde det i just detta fallet?

Zixten, Har bott nästan bredvid där olyckan inträffade och har under många år fått uppleva hur fort alla kör där, främst timmerbilar!

Usch vilken vidrig människa du är som indirekt anklagar någon som tragiskt omkommit i en olycka!

Nimajneb skrev:
Usch vilken vidrig människa du är som indirekt anklagar någon som tragiskt omkommit i en olycka!
Innan alla detaljer har framkommit ar det val rimligt att anta att det ar ett opertorsfel bakom de flesta motorolyckor? Om det dessutom skrivs i affekt tycker jag att man kan vara lite generos och inte bara beskriva nagon som en "vidrig manniska". Var snalla mot varandra pa forumet! :(

Zixten skrev:
Hemsk och otäck olycka!

Reagerar på en sak i ditt inlägg... "hyser agg mot de som kör som idioter!"
Hur vet du att han körde som en idiot?
Skall man vara petig så står det inte att han anser att just denna chaufför körde som en idiot. Det är din tolkning av hans text. :)

Har inte anklagat någon. Men kan tillägga att färdskrivaren i lastbilen hade stått på närmre 100 knyck vid olyckstillfället. så snackar inte utan några grunder...

Jag tycker synd om husägaren som säkert fick bevittna hela händelsen.
Men ja undrar vad försäkringsbolaget säger om det här & åkeriet borde ju ha något typ av ansvar också trotts att deras chafför gick bort i olyckan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.