Byggahus.se

En stor öl!

1. N
    Medlem · Stockholms län · 5 555 inlägg

Nerre

Medlem
  2. L
    Medlem · Dalarna · 5 inlägg

LinusEk

Medlem
    Skulle gärna ta emot lite goda öltips nu när sommaren äntligen har kommit!

3. Jonatan79
    Hobbysnickare · Stockholm · 8 043 inlägg

Jonatan79

Hobbysnickare
    Va? Har den kommit? Trodde det var hösten! Har du testat Sitting bulldog?(IPA)

4. N
    Medlem · Stockholm · 1 152 inlägg

nemlan

Medlem
    Hett tips till alla som vill utforska nya marker - gå på systembolagets släpp med små partier och handla allt som inte svider för mycket i plånboken. Det brukar vara 2 ggr i månaden, och utbudet varierar mellan Amerikansk Stouts, Svensk Saison och Japansk IPA... kort och gott, lite allt möjligt spännande.

Stalltips är mina, för nuvarande, husöl: Dales Pale, Modus Hoperandi, Founders Centennial, Ridgeway Imp. Barley Wine, Rocherfort 10 och mer eller mindre allt från Dugges.

5. 13th Marine
    What have I done?! · Trelleborg · 8 450 inlägg

13th Marine

What have I done?!
    Nom nom öl!

Det är farligt att gå på systemet, jag kommer sällan ut med mindre än en full korg öl =/
    I övrigt brygger jag tillsammans med vänner själv öl som brukar bli helt OK. Hemma har jag jäst en del vin av allehanda sorter, får se om något blir bra tillslut (började i våras och har gjort, rabarbervin, flädervin samt rött vinbärsvin).

Jag är för övrigt nyss hemkommen från det stora landet på andra sidan pölen (där englasfönster samt ytterdörrar tunnare än våra innerdörrar är standard), där har jag fått dricka en hel del god öl (snubblade över Cellarmaker påväg till matbutiken och kvällen slutade med att vi provat oss genom hela sortimentet på tio sorter)

6. N
    Medlem · Stockholm · 1 152 inlägg

nemlan

Medlem
    Ja det känns ju inte som att en eventuell USA-resa blir ett hälsosamt åtagande för mig i alla fall ;)

7. P
    Medlem · Dalarna · 3 303 inlägg

Pagno

Medlem
    Länge sedan någon skrev i denna tråd!

Mitt lilla anspråkslösa bidrag blir;

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    WP_20181106_17_16_20_Pro_LI.jpg

Stigbergets Amazing Haze, ofiltrerad och opastöriserad IPA, passade utmärkt till kvällsmaten.

Om någon är intresserad av öl så kan jag gärna tipsa om några trevliga sorter.

Har varit lite aktiv på Sveriges bästa ölfestival som genomfört sitt sista evenemang.

Mvh P-A

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.