954 893 läst ·
3 586 svar
955k läst
3,6k svar
En begränsad HUMORTRÅD!
😃‼️😃😜
Denna var lång, men go….
En farmor går in i en mataffär och lägger noggrant några av de dyraste kattmatsburkarna i sin kundvagn. Vid kassan säger hon stolt:
— Jag tar alltid det bästa till min lilla katt.
Kassörskan, lite generad, svarar:
— Tyvärr, vi får inte sälja kattmat utan bevis på att du har en katt. Ledningen införde regeln eftersom vissa äldre köper maten till sig själva.
Lite irriterad men bestämd går farmor hem, hämtar sin katt, stoppar den i en resväska och återvänder till affären. Efter kontrollen får hon äntligen köpa maten.
Nästa dag kommer hon tillbaka för att köpa hundkex. Återigen kräver kassörskan bevis på att hon har en hund. Med en suck går farmor hem, hämtar hunden och återvänder. Till slut får hon köpa hundkexen.
Den tredje dagen kommer farmor med en liten låda med ett hål i locket. Lugnt räcker hon lådan till kassörskan och säger:
— Stick in fingret här.
Misstänksamt backar kassörskan:
— Nej, absolut inte! Det kan vara en orm eller något farligt i den!
Med ett lurigt leende lugnar farmor henne:
— Oroa dig inte, det är ingenting farligt.
Motvilligt sticker kassörskan in fingret i hålet. Så fort hon drar ut det, rycker hon äcklat på ansiktet:
— Men… DET ÄR SKIT!
Farmor skrattar och ler brett:
— Precis! Och får jag nu köpa mitt toalettpapper?
En underbar lektion i tålamod… och humor!
Denna var lång, men go….
En farmor går in i en mataffär och lägger noggrant några av de dyraste kattmatsburkarna i sin kundvagn. Vid kassan säger hon stolt:
— Jag tar alltid det bästa till min lilla katt.
Kassörskan, lite generad, svarar:
— Tyvärr, vi får inte sälja kattmat utan bevis på att du har en katt. Ledningen införde regeln eftersom vissa äldre köper maten till sig själva.
Lite irriterad men bestämd går farmor hem, hämtar sin katt, stoppar den i en resväska och återvänder till affären. Efter kontrollen får hon äntligen köpa maten.
Nästa dag kommer hon tillbaka för att köpa hundkex. Återigen kräver kassörskan bevis på att hon har en hund. Med en suck går farmor hem, hämtar hunden och återvänder. Till slut får hon köpa hundkexen.
Den tredje dagen kommer farmor med en liten låda med ett hål i locket. Lugnt räcker hon lådan till kassörskan och säger:
— Stick in fingret här.
Misstänksamt backar kassörskan:
— Nej, absolut inte! Det kan vara en orm eller något farligt i den!
Med ett lurigt leende lugnar farmor henne:
— Oroa dig inte, det är ingenting farligt.
Motvilligt sticker kassörskan in fingret i hålet. Så fort hon drar ut det, rycker hon äcklat på ansiktet:
— Men… DET ÄR SKIT!
Farmor skrattar och ler brett:
— Precis! Och får jag nu köpa mitt toalettpapper?
En underbar lektion i tålamod… och humor!
Ni noterade väl att det var Tjejmilen i helgen? Nu finns det tankar att göra något liknande bara för män; ”Killometern” (det är killräckligt långt för männen). Förslaget var visst att hålla det i Gubbängen…
Finns alltid något att anmärka eller att gnälla om. Du kunde väl skrivit "photoshoppade" på svenska😂mexitegel skrev:
Sökningen på photoshoppa i SAOL gav inga svar.
Menade du:
fönstershoppa
fotogenlampa
fotbojorna
fotokemi
fotsdjupa
fotskrapa
Ta det med en skopa humor det är iaf tråden "En begränsad humortråd!"