Jag leter efter smidiga infällda eluttag till köket.

På vår köksö kommer vi att ha powerports, däremot har jag inte hittat några snygga att ha på bänkskivesidan.

Jag vill inte ha något som sitter smack på väggen, utan helst någon som sitter vinklad under de få överskåpen vi kommer att ha, eller ännu snyggare om det finns som man kan sätta i ett hörn. Kommer att ha bänkskiva i sten, så powerport funkar inte på den sidan tyvärr.

I köket vi ska ha hemma blir det en passdel vid överskåpen med ett sådant här uttag undertill.

Evoline, som tillverkar PowerPort, har ju även andra varianter av eluttag. Bl.a. vinklade för att ha under överskåp samt trekantiga avsedda för hörnmontering som du eftersöker.

Vi ska emellertid har PowerPorts på "bänkskivesidan", men då monterade upp och ner i överskåpen så man drar ner dom istället för upp. Det kunde kanske funka för dig också?

zno skrev:
Evoline, som tillverkar PowerPort, har ju även andra varianter av eluttag. Bl.a. vinklade för att ha under överskåp samt trekantiga avsedda för hörnmontering som du eftersöker.
Jag hittar bara en trekantig/vinklad som heter V-Dock, detta på evoline.com, men jag kanske är fel ute? :)

zno skrev:
Vi ska emellertid har PowerPorts på "bänkskivesidan", men då monterade upp och ner i överskåpen så man drar ner dom istället för upp. Det kunde kanske funka för dig också?
Mmm, det var faktiskt inte så dum idé, den har jag inte tänkt på, ska kolla med försäljaren om det finns plats, ska ju vara spottar och sånt också.

Tack för båda idéerna. Finns det någon i Sverige som säljer övriga Evoline produkter? Jag har bara hittat Port lite överallt.

lobbin skrev:
Jag hittar bara en trekantig/vinklad som heter V-Dock, detta på evoline.com, men jag kanske är fel ute? :)

Mmm, det var faktiskt inte så dum idé, den har jag inte tänkt på, ska kolla med försäljaren om det finns plats, ska ju vara spottar och sånt också.

Tack för båda idéerna. Finns det någon i Sverige som säljer övriga Evoline produkter? Jag har bara hittat Port lite överallt.
Plats får den alldeles säkert i överskåpet trots spottar. Den tar ju dock lite utrymme invändigt.

Skickar med lite bilder på de uttag jag kollade in innan inköp, förutom PowerPorten då.

Dessutom kan jag tipsa om http://www.kuechenkonsum.de/. Jag köpte mina PowerPorts där för 55 EUR istället för dryga 2000 SEK i Sverige (priserna kan ju iofs gått ner sedan jag kollade upp det sist).

• 417510.jpg
  • LX-2ST.00MM.jpg
  • PFM.jpg
  • KI-ST2M.jpg
zno skrev:
Skickar med lite bilder på de uttag jag kollade in innan inköp, förutom PowerPorten då.

Dessutom kan jag tipsa om [länk]. Jag köpte mina PowerPorts där för 55 EUR istället för dryga 2000 SEK i Sverige (priserna kan ju iofs gått ner sedan jag kollade upp det sist).
Ahh, se där, nr två i din serie är precis vad jag har letat efter, sen är ju frågan om det kommer att funka hemma :) Inte så blodiga priser heller.

Om du har en hel "täckskiva" under skåpen som är likt våran på 22 mm finns ett alt som jag fick våran tillv att göra - han fräste ut för vanliga eljo inbyggnads uttag och gjorde även en motsvarande ur fräsning i skåpens under sida för själva elluttaget.
Dvs uttaget hamnar i liv med undersidan på täckskivan och syns istortsett inte.
Har inga bilder då jag ej monterat upp allt.

Mazen

Kan meddela att jag precis har beställt två uttag från Kuechekonsum, men inte från deras egen hemsida, den är ju livsfarlig att handla med kort ifrån, ingenting krypteras någonstans.

Upptäckte att man kunde handla från både och ebay.de och yatego.com, fast från kuechekonsum, som dessutom slutade billigare, hela €13 i mitt fall för bara två st uttag. Hela orden landade på €67 istället för €80 som de ville ha från sin egen sida.

Nu ska vi bara se när grejerna dyker upp också :)

Efter några turer med kuechenkonsum "support" så har jag fått mina saker.

Det började med att jag efter en vecka varken hört flaska från kuechenkonsum eller sett några uttag. Jag mailar dom och får till svar att de sett min betalning den 27 samt skickat ordern med DHL den 28. Lite drygt att de inte kan se betalningen innan, men visst, nu vet jag att saker och ting är på gång.

Efter ytterligare en vecka mailar jag och frågar igen när jag inte sett någonting, dvs fredag den 5 december. Får svar på lördag att de ska återkomma med DHL-nummer på måndag (varför de nu inte kan spotta ur sig det direkt).

Händer ingenting på måndag, jag skickar ett surt mail, inget svar. Jag skickar återigen ett surt mail på tisdag, skickar ett om möjligt ännu surare mail på onsdag där jag frågar om de nu ska sno mina pengar så säg det direkt så jag kan polisanmäla dom.

På torsdag (11 dec) trillar det in ett mail som bara innehåller ett DHL nummer, ingen ursäkt, förklaring eller någonting. Provar att söka på dhl.de, dhl.se, hittar ingenting. Skickar ett surt mail _igen_ och frågar om det verkligen är ett korrekt nummer eftersom jag inte kan hitta det någonstans. På fredag (12 dec) får jag ett svar på kvällen att jodå, det ska vara rätt och att jag nog ska ha mitt paket i början på nästa vecka. Drygt en timme efter jag fått mailet från dom, så får jag faktiskt träff på paketet på dhl.de, skitbra.

Jag har följt paketet under helgen och idag dök det upp av Posten. Däremot så står det på dhl-lappen på paketet att den är utskriven den 11, dvs samma dag som de äntligen lyckades ge mig ett nummer, så med största sannorlikhet har dom ljugit för mig och skickat iväg det först i torsdags.

Jag har skickat ytterligare ett mail till dom där jag kräver en ursäkt och någon typ av kompensation, vi får väl se om dom svarar på det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.