Byggahus.se
Har nu fått installerar elstängsel längs tomtens gamla skyddade stenmur. Muren är inte vidare hög och hunden hoppade över. Redan första dagen fick han sig en smäll och undviker att springa för nära stängslet så effekten var 100%ig. Men nu har elaggregatet börjat ticka lite väl hastigt - var 5 sekund - och så skedde inte till en början. Linorna löper fritt utan några grenar som nuddar. Vad kan det flitiga tickandet bero på? Drar det då mer ström? 20180320_143655_001_resized.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tickandet indikerar att det fungerar. Du har också en lampa som blinkar.

Bästa svaret

Det brukar finnas möjlighet att välja hur ofta det ska tickas. Ev. kan det vara ett energisparläge på natten som gör att det tickar långsammare då. Läs instruktionsboken.

Var femte sekund låter nästan lite för sällan. Aggregaten hos mig tickar nog med ca 2-3 sek mellanrum, men då handlar det visserligen om 1000 kg tjur som ska hållas på plats...

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Påminner mig om när grannen skulle passera ett stängsel hemma och jag tjuvkikade i fönstret. Först kände han snabbt ett par gånger om strömmen var på, sen tog han ett stadigt tag om tråden och lyfte den - Då kom strömpulsen...

• Gilla
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.