Hej!

Har rustat upp brytare/uttag i lgh med ELKO plus serien.
Har kommit in till badrummet där det sitter en golvvärme termostat passande ELJO Trend.

Frågan är finns det täckrams övergångar till detta format till ELKO Plus? Eller är man begränsad att bara kunna använda ELKO egna Termostater?

Tack på förhand,
Johan

Vanligtvis när man installerar termostaten (dom flesta fabrikat) så har man två "innerramar" till den som antingen passar ELJO + div andra och den andra ramen passar ELKO + div andra. Den som inte används vid installation slängs i regel. Kolla med fabrikanten eller någon elfirma om dom har något liggande. Termostaten ska inte behövas bytas samt ska undvikas för slinga, termostat och givare bör vara av samma fabrikat för att vara 100% kompatibla med varandra.

Byter du termostat till ett annat märke så måste du troligtvis även byta golvgivaren. Och detta kan vara lättare sagt än gjort!

Får rannta iväg till el firman och kolla detta..
/Johan

Bra att veta är att själva innerramen i Elko plus och Elko RS är samma, jag har köpt Elko RS rörelsedetektorer och sedan bytt ramen till en plus. Om du får tag i Elko RS delen till termostaten kan du ju komplettera den med en 1 facksram till plus serien.

octaviars skrev:
Bra att veta är att själva innerramen i Elko plus och Elko RS är samma, jag har köpt Elko RS rörelsedetektorer och sedan bytt ramen till en plus. Om du får tag i Elko RS delen till termostaten kan du ju komplettera den med en 1 facksram till plus serien.
Var det inte det jag skrev? :S

Läste inte ditt inlägg tillräckligt noga :blushing:......vi menar samma sak fast skrev lite olika....

d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.