717 läst · 3 svar
717 läst
3 svar
Elgolvvärme i badrum utan isolering
Hej!
Jag ska göra om mitt badrum i källaren som är endast betongplatta. Skulle gärna ”slippa” bila upp hela ytan för att isolera så man kan lägga golvvärme så då undrar jag om någon vet något sätt man kan lägga golvvärme utan att behöva bila upp fler decimeter?
Tack!
Jag ska göra om mitt badrum i källaren som är endast betongplatta. Skulle gärna ”slippa” bila upp hela ytan för att isolera så man kan lägga golvvärme så då undrar jag om någon vet något sätt man kan lägga golvvärme utan att behöva bila upp fler decimeter?
Tack!
Går gör det, men du får betala i form av hög elförbrukning. Risken är nog överhängande att elgolvet kommer gå i princip konstant för att försöka få upp temperaturen i golvet medans du värmer upp marken under.
Därför jag fråga om det finns något annat sätt att göra på.. typ isoleringsmaterial att lägga innan eller något.Viktor.J skrev:
Isåfall hade man gjort det, det är nog det enkla svaret.J Jessan44 skrev:
Teoretiskt så skulle du kunna ta bort 30cm av takhöjden och lägga på 20 cm isolering och en ny 10 cm platta med golvvärme i. Men jag tror få personer är sugna på att göra det.
Liknande trådar
-
Kan man ha vita utanpåliggande rör i badrum
Badrum -
Kan jag ta ner den här duschväggen utan att det skulle orsaka skada eller vattenläcka i badrum?
Badrum -
Besiktningsprotokoll - svartmögel, fukt, badrumsrenovering antagligen utförd av någon utan behörighet
Köpa & Sälja hus -
Planera om badrum med badkar utan större ingrepp?
Badrum -
elgolvvärme i badrum
Badrum