Tjena,
jag vill sätta ett Elfa hyllsystem i vår tvättstuga. Jag vill ha ett topphängt system på en bärlist.
Jag tänker då att jag måste fästa bärlisten i en horisontell regel som går bakom gipsskivorna upp mot taket. Min fråga är om ni tror att jag måste plocka bort en bit av skugglisten som sitter där idag (se bild) för att komma åt regeln?
jag vill sätta ett Elfa hyllsystem i vår tvättstuga. Jag vill ha ett topphängt system på en bärlist.
Jag tänker då att jag måste fästa bärlisten i en horisontell regel som går bakom gipsskivorna upp mot taket. Min fråga är om ni tror att jag måste plocka bort en bit av skugglisten som sitter där idag (se bild) för att komma åt regeln?
Njä det vet jag väl inte. Men gissar att det är som en vanlig innervägg, träreglar och gipsskivor. Problemet med att fästa i de vertikala reglarna är ju att bärlisten har färdiga hål att fästa i. Känns otroligt att de hålen skulle träffa mina vertikala reglar perfekt. Därför tänker jag att jag borde fästa i en horisontell regel som borde ligga längst upp bakom väggen?S sinuslinus skrev:
Klicka här för att svara