Byggahus.se

Elektriska fält sätter fart på mögelsvamp

1. R
    Medlem Nivå 1
    I en studie har en tysk forskare visat att mögelsvampar ökar tillväxten med 600 ggr under påverkan av elektriska fält. Han har bland annat fått fart på mögelodlingen med hjälp av 50 Hz elektriska fält från glödlampor.
    Isåfall borde bostäder med oskärmade VP-rör i väggarna, och installationer med oskärmade kablar kunna sätta fart på mögelangrepp, en skrämmande tanke som borde vara dynamit för hus och villaägare.

http://agoodhealthadvocate.com/health/mold-produces-600-times-more-bio-toxins-with-emf/

2. A
    Medlem · Nivå 10
    Kan inte någon moderator på BH starta en ny avdelning, förslagsvis kallad "New Age"? Alltså, om så vore att 50Hz elektriska fält ökade svamptillväxten 600 ggr, varför har vi inte sett effekterna av detta tidigare? Vi har haft infälld elinstallation sedan 20-talet. Och VP-rör i plast har funnits åtminstone sedan 60-talet.

3. M
    Anonym
    Ett litet problem med det han pratar om i den intervjun. Han påstår att en silverfilt ("silver cloth") som man lagt över ("draped over") någonting är det samma som en faradaybur, dvs något som skärmar av en viss typ/frekvens av elektromagnetisk strålning. Problemet är att ur strålningens perspektiv så blir denna filt då en upp-och-nervänd skål vars insida enkelt kan nås. Precis som med en foliehatt finns ingen skärmande verkan mot någonting.

Min BS-mätare gick i bott rätt fort, men vad #{¶ vet jag?

Här pratar han om vad han kallar "tesla lights" som läker, ersätter vila osv. Inte för att jag tror att Nikola Tesla himself skulle glädjas så himla mycket av det, han som faktiskt var en av de viktigaste personerna bakom utvecklandet av växelströmmen som vi har i vårt elnät idag bland mycket annat.

https://www.youtube.com/watch?v=U-vavXU-BEA

4. MathiasS
    Medlem · Nivå 25

VAAAAAAAAA!!!!????

Om inte min hatt funkade hade dom tagit mig för länge sedan.

5. R
    Medlem Nivå 1
    Ni kanske inte har mögel i ert hus. Möglet måste alltså få rätt förutsättningar att först angripa, sen exponeras för elektrisk bestrålning. Idén här är då att när mögelsvamparna exponeras försvarar dom sej genom att börja föröka sej ohämmat...ungefär som en cancersvulst.

6. A
    Medlem · Nivå 20
    Det finns så många "Dr" som skriver artiklar utan någon vetenskaplig grund där syftet ofta är att skrämma så man får sälja fantastiska produkter. Sedan återges dessa artiklar även på diverse andra platser som vetenskaplig fakta.

Står det något om att mögelsvamparna kanske gillar värmen från en glödlampa tillsammans med rätt anpassad luftfuktighet?

7. R
    Medlem Nivå 1
    Det är väl möjligt att det här är rent påhitt, men ändå...finns det något som säger att det inte skulle kunna stämma?

8. DanielF
    Medlem · Nivå 14
    Vaa!?!!?:eek:

9. A
    Medlem Nivå 3
    Hade det stämt hade hela samhället haft extrema problem med mögeltillväxt.

Nu har jag inte läst studien, jag har bättre saker för mig. Men en simpel felkälla i detta: studien använder 50Hz glödlampor. Hur har man isolerat ljus och värme för att säkerställa att det är den elektromagnetiska strålningen som ger tillväxteffekten? Vi vet redan att ljus och värme påverkar all biologisk tillväxt...

10. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Min engelska kanske brister men det var inte vad jag läste. Det blir inte 600 gånger mer mögel utan möglet utsöndrar gift för att försvara sig.

....enligt doktorn då.

11. R
    Medlem Nivå 1
    I så fall borde man verkligen ta det här på allvar. 600 ggr högre giftighet är inte att leka med.

12. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 16
    Och alla träd (har ju alltid lite mögel på bark och blad) i närheten av kraftledningar formligen dryper av giftigheter som dödar all undervegetation och alla stackars myror :wow:

Skrivs ju också "The simple, pure, biological response can be seen anywhere in nature.
    And so, what we have now. And to give you some numbers… Joe, I know you are familiar with this. We know that in the last 20 years if you measured the density of electromagnetic fields that we are exposed to. If you measure the amount of cell phone radiation in a cubic inch of air, it is now several million times higher than it was just 10 years ago." , så det gäller ju inte bara kraftledningsgator, utan HELA naturen och värst på Stureplan och i landets skolsalar.

Redigerat 26 mar 2015 08:59
    • Laddar…
  13. mexitegel
    Allvetare · Nivå 24
    Jag tror på det här när det är statistiskt säkerställt att hus med el möglar 600 gånger oftare än hus utan el. Skulle det ske så kan jag t.o.m. tänka mig att tro att vi faktiskt varit på månen.

14. mexitegel
    Allvetare · Nivå 24
    Ja, det syns ju tydligt, det är inte ett enda träd runt kraftledningarna:

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    07279f.jpg

15. lars_stefan_axelsson
    Medlem · Nivå 16
    Det är mycket värre än så! Foliehatten tom förstärker strålning i vissa våglängdsområden (http://web.archive.org/web/20100708230258/http://people.csail.mit.edu/rahimi/helmet/)

Så skälet till att du inte är "tagen" är att de inte vill att du skall veta om att du är framgångsrikt övervakad trots foliehatt... ;)