Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Elektrikern spårlöst borta hjälp!

1. T
    Medlem · Örebro · 1 029 inlägg

TechChad

Medlem
    Är vi säkra på att elektrikern gjort dom? Kan bero på att TS ändrat sig och kompletterat, efter att väggarna är på plats. Kan ju också bero på att elektrikern varit sent på plats och då var redan väggarna på plats...
    Men vore intressant att veta.

2. Dowser4711
    Renoverare · Trosa · 1 876 inlägg

Dowser4711

Renoverare
    Gissning baserat på hur det ser ut med placering och avstånd etc. Har elektrikern inte varit på plats i tid så att väggarna blivit gipsade och att han har försökt lösa det genom att göra en serie av hål för att mata flex-slangen vidare och sedan rot-dosor istället för att montera ned gips-skivan, dra allt ordentligt och sätta tillbaka den igen?

3. E
    Medlem · jämtland · 22 400 inlägg

elmont

Medlem
    Frågan är väl vad som är enklare, bättre och snabbare. Och är det så är det ju samordningen som har brustit.
    Ps
    Kommer jag och väggarna är stängda blir det garanterat bråk och sura miner ;)

4. EddieHansson
    Medlem · 891 inlägg
    Samordning är svårt om elektrikern inte dyker upp på ett par månader..

5. E
    Medlem · jämtland · 22 400 inlägg

elmont

Medlem
    Det är bla därför inte vem som helst klarar av samordningen, det är inte bara att ringa och tro att folk kan komma på en gång. Man har troligen många jobb så man måste få förvarning i god tid.
    Hur det har varit i det här fallet vet jag inget om men jag känner väl till problem med småjobb och samordning.

6. Isarheml
    Medlem · 24 inlägg

Isarheml

Medlem
    Många i firman som var gått in i väggen? Därmed brist på arbetskraft och TS jobb har ned prioriteras?

Visst så får vi inte hela bilden men att firman inte svarar är ju inte direkt förtroendeingivande.

• Laddar…
  7. J
    Medlem · 28 inlägg

Josel

Medlem
    Jag hade bett alla andra hantverkare om skrivna offerter på alla extrakostnader som detta inneburit, dragit dit en besiktningsman som besiktar dragningarna. Vidarebefordrat allt det i ett samlat Mail till elfirman med informationen om att du kommer kontakta arn för hävning av utfört arbete och tidigare överenskommelse. Till arn och din kommuns konsumentvägledare skickar du detta med bevis på hur du försökt få tag på företaget och hur det kostat både tid och pengar för vägledning. Förstår inte hur man fortsätter ge dessa dårar så mycket chanser, det är ändå en tjänst som är livsfarlig om något går snett- litar du på att de har gjort installationerna rätt så du slipper vakna av en brand i väggarna under natten?

8. Bussmotor
    Medlem · 52 inlägg

Bussmotor

Medlem
    Jag vet att det inte är okej. Men jag tror jag hade hotat att hänga ut denna firma, eller kontakta plus på SVT eller liknade.

• Laddar…
  9. B
    Medlem · 11 inlägg

10. B
    Medlem · 11 inlägg
    det här är ett skojarföretag ! Vänd Dig per omgående till en jurist/advokat och be om råd .
    spara all dokumentation , arbetstider och foton . Det är inte enkelt att hitta en seriös elfirma som vill fortsätta eländet . Bäst att sätta fart /svårt med lediga elektriker just nu ..

11. L
    Medlem · 14 inlägg

Lusbunken

Medlem
    Klart du ska betala fakturan i förskott. Hantverkare idag har säkerligen mer kunder än de hinner med. Vill du få klart arbetet får du betala så du hamnar före i kön.

Din nöjdhet kommer inte ens på deras top 10 av prioriteringar.

Du verkar också helt sakna ryggrad och ett uns av pondus och då blir man överkörd och då får du leva med det. Eller så rannsakar du dig själv litegrann och inser att något du betalar för ska göras ordentligt och bli förbannad?

12. H
    Medlem · Västra Götaland · 3 041 inlägg

HEM2121

Medlem
    Svårt med muntliga avtal så jag skulle kontakta dessa.
    Ta kontakt med Hallo konsument, Villaägarna har också gratis juridisk rådgivning för medlemmar, medlemsavgift ca 400/år.

13. Serafim Dahl
    Hobbysnickare · Nacka · 61 inlägg

Serafim Dahl

Hobbysnickare
    :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:
    Är du anställd av elföretaget för att psyka TS? Förfärligt dålig ton och lika förfärliga åsikter. Man ska inte behöva gå någon kurs i "hårdhänt förhandlingsteknik" för att få ett arbete utfört. Sjukt uselt inlägg.
    :mad::mad::mad::mad::mad:

• Laddar…
  14. Skumpe
    Husägare · 909 inlägg

Skumpe

Husägare
    Det enda du kan vara helt säker på är att när du betalat kommer du aldrig se elektrikern igen.

15. Skumpe
    Husägare · 909 inlägg

Skumpe

Husägare
    Detta är en oseriös hantverkare som dessutom har föräldrar som bör skämmas därför vanligt hyfs saknas. Det är den sista som hade fått betalt i förskott. Hoppas han inte lämnat några verktyg eller material. Läropengar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.